Nem csak az IT részleget fejlesztjük, a tartós bérlés is egyre népszerűbb.
A rohamosan javuló technológiai környezetben a vállalatoknak is résen kell lenniük, hogy lépést tudjanak tartani a versenytársakkal – egyszersmind az sem mindegy, hogy milyen gyakran cserélik le az eszközparkot. Az idei évben a hazai KKV-k 44 százaléka vallotta azt, hogy 8 évnél ritkábban frissíti az IT eszközállományát, ez tavaly még a cégek mintegy háromnegyedére volt igaz, ezt közölte a Rentasystem Kft. a Privátbankár.hu-val.
Az ad hoc befektetések aránya azonban megduplázódott az elmúlt évben, ráadásul a vállalatok évek óta egyre többet szánnak új eszközök vásárlására, idén már csak a vállalkozók harmada számolt 2 millió forintos beruházás alatt. A hardverfrissítések mellett egyre többet költünk szoftverekre is, itt főleg a különböző biztonsági programokba fektetnek bele a hazai kis- és középvállalkozók.
Nem akarod megvenni? Béreld ki!
A cég vizsgálja azt is, hogy mennyire hajlandóak a vállalatok készpénzes finanszírozás mellett más módon cserélni az eszközeiket. A Rentasystem IT Finanszírozási Index a tartós bérlet és a saját készpénzállomány finanszírozási formák egymáshoz viszonyított arányát vizsgálja, ez az idei évben 0, 099 lett, a 2017-es irányérték már 0,289 lesz majd. A megkérdezettek kétharmadának egyébként már több-kevesebb információja van a tartósbérlettel kapcsolatban, a hozzáértés szerepének fontossága és a rövid ügyintézési időt pártolók aránya pedig nőtt.
A kutatást végző cég ügyvezetője, Székely Balázs szerint a hazai piac, lassan, de biztosan követi a nemzetközi trendeket. Szerinte látványos a vásárlások arányának visszaszorulása, és már nem csak a céges autóflották, hanem az IT eszközök terén is. A technológiák annyira gyorsan változnak, hogy a vállalatok ma már gyakrabban hoznak ad hoc fejlesztési döntéseket is. Elmondása szerint jó látni, hogy kevésbé tárgyi eszközökbe fektetjük a pénzünket, és inkább az emberi erőforrásra, marketingre, kutatásokra koncentrálunk, ez segíti a versenyelőnyt és likviditást, ez már kutatások szerint is a sikeresebb cégekre jellemző magatartás.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.