Zuhan az ára Németországban egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik. Részletek >>> |
A Nikkei japán gazdasági újság értesülése szerint az elektromos mini 2016-ban vagy 2017-ben jelenhet meg a piacon és a katalógusára nem fogja elérni a 11 ezer eurót (3,4 millió forintot).
Az elektromos autó egyelőre nem tömegtermék, egyrészt mert drága, másrészt mert csak ott lehet használni, ahol megfelelően ki van építve a töltőállomások rendszere. A Nissan 2010-ben piacra dobott elektromos autójának, a Leafnek 190 kilométer a hatótávolsága. A modellből eddig 124 ezer darabot adtak el szerte a világon.
A Mitsubishi 2009 óta árul elektromos autót i-MiEV néven, Japánban átszámítva 12 ezer 900 eurós (4 millió forint) áron.
A Tesla is előrukkol valamivel
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója nemrég jelentette be, 2016-ban mutatják be és 2017-ben kezdik meg középkategóriás elektromos autójuk, a Model III értékesítését. A Model III egy teljesen új technológiai platformra épül majd, nem a Model S és a Model X módosított verziója.
Az autó mintegy 20 százalékkal lesz kisebb a Model S-nél és kategóriájában nagyjából a BMW 3-as szériájának felel majd meg. z új autót Nagy-Britanniában várhatóan mintegy 30 ezer fontért árulják majd.