BUX
36 591.83
-0.45%
-165.00
OTP
11 070.00
-0.27%
-30.00
MOL
1 770.00
-0.84%
-15.00
RICHTER
7 200.00
-0.41%
-30.00
MTELEKOM
383.00
-0.26%
-1.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
KKV
2012. október 8. 11:27

Október 4-én harmadik alkalommal került megrendezésre a KKV Marketing Expo, melyen mintegy 1200-an voltak jelen. Magyarország legnagyobb kisvállalati marketingszakmai eseményének központi témája idén az új vevők szerzésének új, hatékony módszere volt.

A titkos recept

„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját titkos receptje, vagyis a versenytársakétól merőben eltérő marketing-eszközrendszere, amivel kitűnhet. Ne félj „bolondot” csinálni magadból, mert a kreatív humorral fűszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerő” – mondta nyitóelőadásában Wolf Gábor, az eseményt szervező Marketing Commando vezető tanácsadója.

A konferencia kiváló példával járt elöl ebben: a konferencia díszletei olyan környezetet teremtettek, mintha egy hegymászó táborban lennénk, ezzel jelképezve a vállalkozások küzdelmét a sikerig. Wolf Gábor pedig ezúttal öltöny helyett hegymászófelszerelésben lépett színpadra.

Wolf Gábor hegymászófelszerelésben.
Fotó: Marketing Commando

 

„A vevőket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook-üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni őket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor kisvállalati Marketing szakértő. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.

Mi van a vevők fejében?

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója előadásában rávilágított, hogy a vevőkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevők fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” – sorolta Nyírő Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás előtt felmerülhetnek egy vevőben.

A vevői kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minőségi és javítási feltételek rendkívül kedvező felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevő megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.

Nyírő Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülő marketingtől. Inkább a cég átgondolt piaci pozícionálására bíztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevő az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” – mondta Nyírő Réka.

A legjobban teljesítő eszközök

Weiser István, a Webvízió kreatív igazgatója előadásában elmondta, hogy jó lehetőségeket rejt például a Youtube alkalmazása amely szerinte ma még kiaknázatlan terület. Egy jó kulcsszavakkal „ellátott” videó mely például a vevők gyakran ismételt kérdéseit válaszolja meg, akár megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével vásárlásra késztetheti a vevőt.

Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó időben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt – leginkább kaparós sorsjegyre épülő – nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” – hangsúlyozta az újmédia szakértő.

A Prezi.com csúcshódításának titkai

A KKV Marketing Expo-n a legmagasabb üzleti sikerek csúcsát meghódító Prezi.com mutatta be piaci előnyének titkát. „Tervezünk – Megvalósítunk - Mérünk – Tanulunk belőle” – mondta el a cég hitvallását Vantay Dániel a cég termékmenedzsere. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében.

„A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelősségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” – osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


KKV Dobogós helyen a magyar hitelgarancia piac
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 14. 11:30
Európai szinten is kiemelkedő kereslet van Magyarországon a garanciakonstrukciók iránt, amelyek segítségével a vállalkozások hitelforráshoz juthatnak. A Garanciaszervezetek Európai Szövetsége (AECM) tavalyi adatai szerint a GDP-hez mért garanciaportfolió Magyarországon 2,1 százalékot tett ki, ez a második legjobb eredmény a kontinensen. Az idei évben megváltozott az eddigi helyzet, a koronavírus-válság átírta a menetrendet és kihívás elé állítja mind a garanciaszervezeteket, mind a vállalkozásokat.
KKV K&H: A katások 15 százaléka milliós nagyságrendet bukhat a szigorításokon
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 13. 12:51
Szigorodnak a kata szabályai, így 2021. január 1-jétől 40 százalékos adót kell fizetnie a megbízó cégnek, ha egy kisadózó számára 3 millió forintnál több pénzt fizet ki. A törvénymódosítás miatt kérdésessé válhat, hogy a kata szerint adózóknak mennyire lesz érdemes továbbra is ezt a formát választani. A K&H szakértői szerint a katások harmada lehet érintett, aki pedig adózási forma váltáson gondolkodik, annak az elszámolható költségeket, illetve a vállalkozókat érintő kedvezményeket is érdemes figyelembe vennie.
KKV Felállva a válságból: aki időben észbe kap, akár nyertesként kerülhet ki
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 9. 13:24
Számos olyan iparág volt, amelyet a koronavírus-járvány nem érintett közvetlenül, ám ezek is szembesültek kihívásokkal: a megváltozott helyzet mindenki számára új lehetőségeket kínál. Aki most képes megragadni ezeket, az nyertesként kerülhet ki a küzdelemből.  
KKV Zöld kkv-k figyelem: 7,3 milliárd forintnyi pályázati pénz vált elérhetővé
MTI | 2020. augusztus 3. 09:21
Vállalkozásonként 20 és 400 millió forint közötti összeget lehet elnyerni.
KKV Optimistábbak a cégvezetők, mint amire bárki számított
Privátbankár.hu | 2020. július 22. 12:24
A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából.  
KKV Hány milliárdot hagy a cégeknél a kormány?
Privátbankár.hu | 2020. július 19. 17:01
A hangzatosan csak a gazdaságvédelem költségvetésének keresztelt jövő évi tervben a kormány egyebek mellett arról is bemutatta egy mellékletben, hogy 2021-ben mennyi pénzt hagynak a vállalkozásoknál a társasági adónál érvényesíthető kedvezmények formájában.
KKV Az online jelenlét fontossága minden vállalati szektorban
Márkázott tartalom | 2020. július 5. 19:26
20 évvel ezelőtt, ha valaki nem szerepelt a telefonkönyvben, akkor őt nem lehetett megkeresni, elérhetetlennek számított. Ahogy a 21. század telefonkönyve egyre inkább az internet lett, úgy tolódott át a fókusz a telefonkönyvről (és úgy általánosságban véve a nyomtatott megjelenésről) az online jelenlét felé.  
KKV Adószám keresés egyszerűen!
Márkázott tartalom | 2020. június 26. 10:09
Nem tudja a partnere adószámát? Az alábbiakban 3+1 lehetőséget ismertetünk, amellyel gyorsan és egyszerűen hozzájuthat a megfelelő információkhoz.
KKV Nincs mese, a kkv-knak fel kell gyorsítaniuk a digitális átállást
Csabai Károly | 2020. június 18. 19:31
A március közepe előtt digitális eszközöket nem használt, vagy ilyen irányú fejlesztésekbe nem fogott kis- és középvállalkozások 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét. Ez is kiderült a Magyar Telekom megbízásából az eNET által végzett felmérésből.
KKV A koronavírus felforgatta a cégek életét
Kollár Dóra | 2020. június 11. 17:48
Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológia Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Piac & Profit „Pénz a túléléshez” videókonferenciáján beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány után mire készülhetnek a magyar cégek. 
Friss
hírlevél