A Heti Válasz által szervezett "Budapest új dimenzió" elnevezésű konferencián a BKK vezérigazgatója először számolt be arról, hogy 2020-ig milyen fejlesztési koncepciókról döntöttek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal együtt. Az Urbanista blog beszámolója szerint a koncepcióra már Fellegi Tamás szakminiszter is rábólintott. A fejlesztési irányok az elkövetkező évtizedben pedig a következők:
Tarlós István szerint "édes sutasággal" próbálják letagadni, hogy felmerült Budapest megszüntetése - reagált a konferencián felszólalásában a főpolgármester Lázár János tegnapi nyilatkozatára, melyben a Fidesz frakcióvezetője azt mondta, az önkormányzati törvény miatt feleslegesen aggódik Tarlós. |
1. A kisföldalatti felújítása: nemcsak a 38 éves egyedi tervezésű és építésű szerelvényekről van szó, hanem a vonalról is, mert azt Zugló irányába meghosszabbítanák. Meg kell oldani az akadálymentesítést is.
2. Régi-új sláger a 2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötése, vagyis hogy közvetlenül át lehessen szállni egyik vonalról a másikra - ehhez lecserélnék a HÉV járműparkját is.
3. Kapaszkodjanak meg: 5-ös metró. A csepeli és a szentendrei HÉV-et összekapcsolnák a föld alatt. A csepeli vonalon is cserélni kellene a járműveket, azok átlagéletkora már 47 év. Az 5-ös metró különböző tanulmányaira a budapesti városháza az elmúlt években közel 100 millió forintot már elköltött.
4. A troli- és villamoshálózat továbbfejlesztése. A BKK szerint vannak még területek, ahol érdemes lenne fejleszteni, ilyen például az 1-es villamos átvezetése Budára. Az üzemanyagfüggésen is javíthatnak ezekkel a fejlesztésekkel, de a további irányokat egy komolyabb kutatás előzi meg, fel kell állítani a prioritásokat. A 3-as villamos elvileg még ebbe na ciklusban meghosszabbításra kerül, így összekötik a ráckevei HÉV-vonalával.
Mint arról beszámoltunk, A BKK-nak nagyra törő fejlesztési tervei vannak a következő 4 évre is: a fix kamerák, a dugódíj mellett lesz GPS-alapú forgalomirányító rendszer, elektronikus jegy és beengedő kapuk a metrómegállókban. Bliccelni és bérletet hamisítani is nagyon nehéz lesz majd - ha ugyan lesz még akkor BKV, a közlekedési cég a főpolgármester szerint januárban csődbe mehet külső segítség híján.