Weben a cégem – kommunikáció és ügyfélszerzés a neten címmel tartott január 29-én konferenciát a Privátbankár.hu. A mikrovállalati vezetőnek, cégtulajdonosnak és KKV vezetőknek szóló rendezvényen Győri Péter, a Vodafone Hungary Felhő alapú szolgáltatások termékmenedzsere „Mobil a vállalkozásban” címmel tartott előadásában mutatta be a Vodafone legújabb szolgáltatását, az Office 365-öt.
Mobil a vállalkozásban
A szolgáltatáscsomag előnyeit ismertetve Győri Péter elmondta, mivel felhő alapú szolgáltatásról van szó, ezért az Office 365 a legmodernebb levelezési, IP videókonferencia megoldásokat és a teljes Office alkalmazáscsomagot kínálja minden vállalkozás számára. Használója így tervezhető havidíj ellenében, akár induló beruházások nélkül juthat biztonságos, nagyvállalati szintű eszközökhöz.
Az Office 365-tel internetkapcsolat esetén a munka bárhol, bármikor végezhető, ráadásul mindig a legfrissebb Microsoft alkalmazásokkal, köztük a jól ismert Excel, PowerPoint, Outlook és Word programok segítségével.
A szolgáltatással könnyedén, valós időben lehet elérni a felhőből a céges intranetet, fájlokat, e-maileket, naptárakat és névjegyeket a felhőből, használjon akár laptopot, okostelefont vagy éppen táblagépet, függetlenül attól, hogy éppen hol van (Apple termékeken és Android operációs rendszerű eszközökön is). Ráadásul az Office 365 táblagépről és okostelefonról is elérhető, és az alkalmazások informatikai ismeretek nélkül is telepíthetők és kezelhetők.
Az Office 365 négy alapegységből áll. Az Office mellett a kisvállalati prémium csomagban az Exchange Online üzleti levelezésén keresztül az e-mailek, a megosztott naptár, valamint a névjegyek Mac számítógépről, okostelefonról, táblagépről és böngészőből is elérhetők.
A Sharepoint Online segítségével dokumentumok központi helyről megoszthatóak, az adatok felhőbe menthetőek és akár internet hozzáférés nélkül elérhetővé tehetők. A szolgáltatásnak köszönhetően a dokumentumok azonos időben is szerkeszthetőek, továbbá lehetőség van saját weboldal készítésére is. A Lync Online-nal pedig HD-videókonferenciák, a képernyőmegosztás és a valós idejű jegyzetelés révén hatékony online értekezleteket bonyolíthat le.
Igény esetén az Office365 bevezetéséhez és használatához a Vodafone teljes körű támogatást biztosít külön szolgáltatás keretén belül.
Amikor a gépek beszélgetnek
Ezt követően Pete Gábor, a Vodafone Hungary M2M és Értéknövelt szolgáltatások Értékesítési Menedzsere már a gépek közötti adatkommunikációjáról tartott előadást.
Mint elmondta, az M2M (Machine to Machine) szolgáltatások területén a Vodafone világszerte vezető helyet foglal el. A vállalat ugyanis a világon elsőként vezette be a Global SIM kártyát és a hozzá tartozó GSDP (Global Data Service Platform) megoldást. Ilyen globális SIM-ek működnek Magyarországon a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előírásainak megfelelő pénztárgépekben, amelyek a hazai M2M piac élénkítésében is kiemelkedő szerepet játszanak. M2M szolgáltatáson alapul az e-útdíj fizetés is, ahol szintén több tízezer fedélzeti egységben van Vodafone SIM kártya.
A Vodafone jelenleg olyan partnerekkel közösen nyújt M2M szolgáltatásokat, mint az Amazon, a TomTom, vagy a BMW. Utóbbi céggel a Vodafone-nak olyan exkluzív szerződése van, aminek alapján minden új BMW egy előre beépített Vodafone SIM kártyával jön ki a gyárból, mely alkalmas az E-Call rendszer és egyéb multimédiás tartalmak kezelésére. A BMW mellett a Vodafone megoldása az elmúlt időszakban elnyerte a Fiat, Jaguár és Audi bizalmát is, de természetesen nem csupán az autóiparban vannak áttörésszerű M2M alkalmazás-sikerek.
(x)