Magyarországon nincs napirenden az áruházak bezárása - mondta Karl-Heinz Keth, a cég ügyvezető igazgatója. A Praktiker továbbra is pontosan fizeti beszállítóit, személyzeti állományát a korábbi szinten tudja tartani, sőt folyamatosan átépíti áruházait. A jövőben áruválasztékában hangsúlyosabb szerepet kapnak a saját márkás termékek - tette hozzá.
Az igazgató az avatóünnepségen elmondta, hogy azért döntöttek a határváros mellett, mert a régió - beleértve a szlovákiai településeket is - az elemzések szerint rendelkezik a megfelelő vásárlóerővel, de a nyitást elősegítette a társaság azon tapasztalata is, hogy a gazdasági válság és a magas benzinár kikényszeríti a közeledést a potenciális vásárlókhoz.
Kis alapterületű üzleteket nyitnak
A kisáruház koncepció alapját a kisebb alapterületű, 1000-2000 négyzetméteres üzletegységek jelentik. Ezek új formátumot jelenítenek meg a Praktiker történetében, mivel a társaság már meglévő kereskedelmi egységeket vesz át egy év tesztidőszakra, s amennyiben az elképzelés beválik, a vállalat folytatja ezt a stratégiát. Tíz-tizenöt ilyen üzlet nyitását tervezik a jövőben, elsősorban a 20-30 ezer lakosú településeken.
A cég hosszú távon stratégiai szerepet szán az e-kereskedelem fejlesztésének. Webshopjának forgalma 2012. első félévében 170 millió forint volt, vagyis teljes forgalmának 1,5 százalékát adja az internetes eladás.
Magyarországon az 1998 óta folyamatosan terjeszkedő társaság 30,06 milliárd forintos nettó forgalmat ért el a hazai piacon a 2011-es üzleti évben. A tavalyi évről még nincsenek végleges adatok, de csak pár százalékos visszaesésre számít a menedzsment. A foglalkoztatottak száma eléri az 1300 főt.