Nem könnyű megbecsülni, hányan hagyták el az országot, a KSH most tett egy kísérletet: friss kutatásuk szerint 2013 elejéig 350 ezren vándoroltak ki Magyarországról. Főként fiatalok távoznak: a 2009 után kivándorlók 80 százaléka 40 éven aluli, és magas a diplomások aránya. A kétéves kutatás szerint a három legjelentősebb kivándorlási célország Németország, Ausztria és az Egyesült Királyság. A kivándorlók túlnyomó többsége, 84 százalék dolgozik, és mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy határozottan haza szeretne térni.
Egyébként éppen ma érkezett adat arról, hogy hatéves mélypontra süllyedt a brit munkanélküliségi ráta. A foglalkoztatottsági ráta 73 százalék, ez szintén rekord közeli arány.
A Netrisk adatai szerint a kötelező biztosítások átlagos díjszintje elérte a tavaly szeptemberit, idén viszont elmaradhat a díjcsökkenés. Amióta 2013 január elsején bevezették az évközi díjhirdetés lehetőségét, átlagosan 13 százalékot nőtt a személyautókra kötött kgfb-szerződések díja - jelenleg 22 515 forintot fizet évente egy átlagos autós. A díjemelés immár szükségszerű, mivel az elmúlt években kritikus szintre emelkedtek a károkkal kapcsolatos költségek – már a felügyelet is figyelmeztetett a jelenlegi díjszint tarthatatlanságára.
Lengyel kézbe került a legnagyobb, használt autókkal kereskedő közép-európai társaság, a cseh AAA Auto. A varsói Abris Capital Partners nemzetközi befektetési alap vette meg a részvények 95 százalékát 220 millió euróért, azaz bő 67 milliárd forintért. A Magyarországon is működő cég vezetése nem számol az üzleti modell megváltoztatásával.
Ma két pénzügyi intézmény - az Aegon Magyarország Hitel Zrt. és a Santander Consumer Finance Pénzügyi Vállalkozás Zrt. - devizaperét tárgyalja másodfokon a Fővárosi Ítélőtábla. Az elsőfokú bíróság mindkét pénzügyi intézmény keresetét elutasította a szeptemberben megtartott tárgyalásokon. Egyelőre a Santander ügyében van döntés - azazhogy nincs döntés, mert a bíróság elhalasztotta az ítélethirdetést október 29-ére.
Először indult ma luxusvonat Budapestről Teheránba, a Golden Eagle Danube Express a Nyugati pályaudvarról 70 utassal vágott neki szerdán délelőtt a közel 7000 kilométeres, 13 napig tartó útnak Iránig. A jegyek 10-15 ezer dollárba, azaz nagyjából 2 és fél millió forintba kerültek, az első útra minden jegy elkelt.
Mostanra a budapesti tőzsdeindex is mínuszba fordult, de még mindig jobban teljesít a BUX, mint a nyugat-európai társai.
Az euró jegyzése ma is járt 306 forint alatt.