Autópálya-építés: magántőkét vonna be Szlovákia
Magántőke bevonásával gyorsítanák az autópályák építését Szlovákiában - írja az Új Szó című pozsonyi napilap. Ha a Fico-kormány valamennyi elképzelése megvalósul, akkor a magánerős autópálya-építés évente legalább 600 millió eurójába (162 milliárd forint) kerülhet a szlovák államnak. Ez a pozsonyi közlekedési tárca átlagos éves költségvetésének felével egyenlő - írja az Új Szó.
Jozef Barta az UniCredit Bank szlovák leányának vezérigazgatója szerint az úgynevezett PPP-beruházások (a magán- és az állami szféra összefogásával megvalósuló beruházások) a válság idején lökést adhatnak a gazdaságnak, új munkahelyeket teremtenek, és főleg a sztrádaprogramok vonzóbbá tehetik a mindeddig elhanyagolt országrészeket a külföldi beruházók előtt.
Az előnyök közé sorolta, hogy A PPP-ben történő építkezéseknél az esetek 24 százalékában történik csúszás, és csak minden ötödik esetben lépik túl a költségkeretet. Ez lényegesen alacsonyabb, mint a nem PPP-ben megvalósuló beruházásoknál, ahol a két mutató 70 és 74 százalék.
Az Új Szó emlékeztet arra, hogy a PPP-építkezések kapcsán sokszor elhangzik a vád, hogy rendkívüli drágák ezek a beruházások, ráadásul a koncessziók hosszú futamidejűek.
Építőipar: messze még a talpraállás
Vadásszon Ön is KRESZ-táblákra!
MTI