John Emese SZDSZ frakcióvezető elmondta, hogy a javaslatot csak Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes írta alá, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes nem. A pénzügyekért felelős SZDSZ-politikus ugyanis nem ért egyet azzal, hogy az önkormányzat általános tartalékából erre a célra költsenek.
Az MTI információi szerint a két főpolgármester-helyettes egyike sem vett részt a kabinet ülésén. Döntést ez ügyben egyébként a Fővárosi Közgyűlés hoz majd októberben.
Non-stop "kerékkötőket" keres a Terézváros |
John Emese megerősítette, hogy a Parkingnak még nincs erre az évre érvényes üzleti terve, mivel a cég javaslatát a fővárosi önkormányzat nem fogadta el.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója közölte, hogy a Parking alapfeladatait finanszírozni tudja a behajtási díjakból. A főváros döntése alapján azonban számos, egyszeri kiadást igénylő programot is elindítottak. Így például a teherautók behajtását ellenőrző kamerarendszer és a közösségi kerékpáros közlekedési rendszer, valamint a kelenföldi térség és a Városliget szabályozási tervének a kidolgozását.
A kabinet elé került előterjesztés tartalmazza azt is, hogy a gazdasági világválság miatt kevesebb behajtási engedélyt adtak ki idén, mint tavaly. Jelzik azt is, hogy míg korábban az éves, negyedéves bérleteket, ma már inkább a napi engedélyeket preferálják az ügyelek. Emiatt sok adminisztrációs teher hárul a cég ügyfélszolgálatára, miközben a bevételek elmaradnak még az előző évhez képest is.
Átszabná a parkolási rendeletet az ombudsman
A Parking Kft. megkapta a Kossuth teret is
Bírságok: 9 milliárddal tartoznak a diplomaták
MTI