5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Benelux-napunk van. Az Air France-KLM megvásárolná a Wizzairt, az Audi támogatása miatt ugyanakkor Brüsszelben magyarázkodhatnak a Wizzairrel repülő diplomaták, s mindehhez még hozzájön, hogy a luxemburgi RTL magyar cégének vezére egy francia lapnak mesél szépeket a reklámadóról.

Felvásárolná az Air France-KLM-csoport a Wizz Airt és erről előrehaladott tárgyalásokat folytat - írta holland lapértesülésekre hivatkozva a portfolio.hu hírportál szerdán. A cégcsoportnak már van egy diszkont légitársasága, a holland Transavia, amely Budapestre is közlekedtet járatokat, ám döntően a holland és francia dessztinációkban erős. Egy új piac – így a Wizz által uralt közép-kelet-európai térség révén ugyanakkor az Air France csoport fapadosa is felvetné a versenyt az olyan nagy diszkont légicégekkel, mint a Ryanair és az easyJet. A Wizz Air az MTI megkeresésére közölte: nem kommentálnak pletykákat és találgatásokat. A légicég kapcsán egyébként többen vélik úgy, hogy stratégiai megállapodásokat kötött a kormányzattal bizonyos járatok indítása kapcsán.

Ennél is komolyabb vádak születhetnek abból a vizsgálatból, amit az Európai Bizottság kezdeményezett, hogy megállapítsák, a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez. A bizottság információi szerint a beruházás teljes költsége 1,2 milliárd euró, amelyből 133,3 millió eurót a magyar állam finanszírozna. A vizsgálatot az EB az Audi tulajdonosának, a Volkswagen csoportnak a nagy piaci részesedésével és a beruházás méretével indokolta. A bizottság elsősorban arra kíváncsi, milyen hatással lesz a 2100 új munkahelyet teremtő beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben. A Bizottság legutóbbi vizsgálatában csak 17 millió eurót engedélyezett abból a 45 millió euróból, amelyet a német kormány szeretett volna adni a BMW lipcsei gyárának.

Nem fogunk engedni sem a zsarolásnak, sem a nyomásgyakorlásnak - nyilatkozta Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a francia Libérationnak. A magyarországi reklámadó bevezetésével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy annak 65 százalékát az RTL köteles befizetni, miközben a reklámoknak csak 15 százalékából részesül. A törvényalkotó szerinte a TV2-t támogatta, amikor a konkurens csatorna számára egy módosítással adókönnyítést tett lehetővé. Amikor viszont kiderült, hogy az az RTL-nek is kedvez, akkor újra módosították a szöveget, hogy ez utóbbinak nagyobb összeget kelljen fizetnie - hangsúlyozta Gerkens. Míg a reklámadó óriási teher az RTL-nek, marginális bevétel az államnak, hiszen a köztelevíziós költségek alig 10 százalékának felel meg. Gerkens párhuzamot von a mostani, RTL-lel szembeni lépések és a tavalyi események között, amikor a TV2 akkori tulajdonosa, a ProSieben német csatorna bejelentette eladási szándékát, a kormány azonnal jelezte, hogy reklámadót vezet be, ez pedig elijesztette a potenciális külföldi befektetőket, például a svéd Modern Times Groupot.

A 444.hu birtokába került egy törvénytervezet, amely szerint a nettó árbevételből számított 15 százalékos különadót kell fizetnie minden olyan cégnek, amelyik az elmúlt hét évben 100 millió forint feletti útépítési megbízást nyert az államtól. A sztrádaépítéstől kezdve a kisebb utak felújításáig rengeteg beruházás tartozik ide – írja a lap. Az adó kivetésének fő indoka egy közelgő EU-s büntetés. Brüsszel tavaly óta több területen is felfüggesztette az EU-s támogatásokat, mert a bizottság szerint nem lehetett volna útépítésekkor kikötni, hogy csak az pályázhat, akinek a közelben van aszfaltkeverő telepe. Ez 2007 óta szerepelt a kiírásokban, ezért az adót is ettől az évtől akarják beszedni. Arra – eddig - még nem volt példa Magyarországon, hogy egy adót 7 évre visszamenőleg hajtanának be, de mint a devizahiteles törvény kapcsán láttuk adott esetben az elévülési jogszabályokat is felül lehet írni. Az adózás terén ugyancsak 5 év az elévülés.

A mai piaci események esetében szerencsére azonnal tudunk adatokkal szolgálni – más kérdés, hogy ezek nem túl szívderítőek:a tőzsdén – miközben a nyugat-európai piacok helyben járnak – komoly esés van és a forint is erőteljes gyengülésbe kezdett az elmúlt percekben.

Ennyi rossz hír után vélhetően jól jönne a szerencsét hozó kéményseprő. Akit látnunk is kell, ha nem akarunk komoly bírságot fizetni. Miként a Privátbankár honlapján elolvashatják az elmúlt napokban mind több közös képviselő értesíti a lakókat, hogy mivel két alkalommal sem jutottak be hozzájuk a kéményseprők, ezért külön időpontot kell kérniük 30 napon belül. Ha ez sem történik meg, arra az esetre bírságolást helyez kilátásba a BVK Holdinghoz tartozó Főkétüsz nevű önkormányzati monopolvállalat, ami a tízezer forintos nagyságrendet is elérheti. A részleteket és egyéb más hírt a Privátbankár honlapján olvashatnak tehát, bíztatom is erre Önöket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Jól átvernek minket a szupermarketekben, ha nem vagyunk résen!
Elek Lenke | 2024. május 3. 15:27
Ma már szinte minden áru előre van csomagolva, ami gondot okozhat a vevőknek. 
Makro / Külgazdaság Látványos a magyar kormány multiellenességének értelmetlensége
Privátbankár.hu | 2024. május 3. 10:38
Bod Péter Ákos elemzésében mutat rá, hogy a magyar foglalkoztatási szerkezetben egyáltalán nem kiugró a multinacionális cégeknél dolgozók aránya.
Makro / Külgazdaság A lakásépítés szomorú képet mutat az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2024. május 3. 08:30
A KSH friss adatai szerint az alacsony lakásépítési aktivitást csak néhány nagyobb beruházás élénkítette.
Makro / Külgazdaság Most érdemes kicentizni a tankolást, szombattól olcsóbb lesz
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 11:16
Rendkívülit lépett a Mol.
Makro / Külgazdaság A fideszes nagyuraknak régóta fáj a foguk erre a balos munkásvárosra
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 09:29
Salgótarjánnak új polgármestere lesz. Akárki is nyer, nem lesz könnyű dolga.
Makro / Külgazdaság Hiába emelkedett, még mindig a sokéves átlag alatt a magyar BMI
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 09:01
Sőt, az elmúlt évekhez képest is alacsonyabb az idei áprilisi értéke e fontos mutatónak.
Makro / Külgazdaság 1,2 milliárd euróval javult egy fontos magyar mutató
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 08:31
Mondjuk nemcsak az export nőtt, hanem az import is csökkent.
Makro / Külgazdaság Légből kapott titkok – miért fehér és miért húz maga után csíkot?
Elek Lenke | 2024. május 1. 15:05
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.
Makro / Külgazdaság Csak két magánnyugdíjpénztár marad a piacon
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 14:05
A hosszú éveken át négyszereplős piacon rövidesen csak két intézmény marad állva.
Makro / Külgazdaság A nyugalma érdekében jobb, ha nem nézi meg, hogy mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 08:58
Vegyesen mozgott a forint a főbb devizákkal szemben szerdán reggel a bankközi devizapiacon az előző estéhez képest.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG