Ivan Espinosa, a Nissan új vezérigazgatója igen nagy feladatra vállalkozott, amikor elvállalta ezt az állást azzal a megbízással, hogy állítsa talpra a térdre rogyott japán autógyártót – derül ki a Reuters beszámolójából. Semmi garancia arra, hogy sikerül megállítania az egykor sokkal szebb napokat látott autógyártó zsugorodását – állítják az elemezők.
Ez a bizonytalanság akkor is igaz, ha a kétségbeesett megszorítások eredményeként sikerül csökkenteni a vállalat kiadásait. A Nissan nem tud felmutatni friss modelleket, a kínai piacon nem tud válaszolni a helyi gyártók nagy menetelésére és Donald Trump amerikai elnök autóipari tarifái keresztbe tesznek neki az Egyesült Államok piacán. A cég eladásai a 2017-es üzleti év óta 42 százalékkal hanyatlottak.
Olyan megszorítások jönnek, amelyek kiírják a nagy autógyártók közül a Nissant
Espinosa azt tervezi, hogy elbocsátanak 11 ezer embert és bezárnak hét üzemet. Ennek eredményeként várakozásai eredményeként a folyamatban lévő 2025/2026-os pénzügyi évet megúszhatják az értékesítés 3 százalékos csökkenésével. Kínában újabb 18 százalékos hanyatlással számol, míg Japánban és az
Egyesült Államokban jó esetben szinten maradhatnak az eladások.
Fotó: Depositphotos
„Nincs hibridkínálatuk. Az akkumulátoros elektromos autóik nem igazán sikeresek – írta le a Nissan helyzetét Julie Boote, a Pelham Smithers Associates piackutató cég elemzője. Új modellpremierekkel kell előállniuk, ám ez időbe telik, és nincs garancia arra, hogy az új típusok sikeresebbek lesznek, mint elődeik.”
Espinosa azt ígéri, hogy alaposan felpörgetik a termékfejlesztést. Az Egyesült Államokban, a Nissan legfontosabb piacán a crossoverekre és az SUV-kre helyezik a hangsúlyt. A cégvezető úgy véli, hogy a hosszú távú sikerhez nem elegendő lefaragni a költségeket. Ehhez erős modellkínálat is kell!
Az idő a Nissan ellen dolgozik, akárcsak az Egyesült Államok elnöke
Ennek szellemében elkezdik gyártani a Rogue SUV konnektorból tölthető hibrid változatát Amerikában, amit a Mitsubishivel közösen fejlesztettek ki. Egy további hibrid megjelenése a következő üzleti évben várható. Boote szerint ez nem garancia a sikerre, mivel a konnektoros hibridek nem olyan keresettek, mint a hagyományos benzin-elektromos meghajtású autók. A legnagyobb kérdés azonban az, hogy Trump autópari importtarifái nyomán tartható lesz-e a 3 százalékos visszaesés. Ennek eredményeként egyébként az autógyártó 3,25 millió autót adna el a jelenlegi üzleti évben. A Nissan az ezt megelőző 12 hónapban 938 ezer autót adott el az Egyesült Államokban, ám ezt főként olcsóbb, Mexikóból importált típusokkal érte el. Az észak-amerikai eladások üzemi profitrátája mínusz 0,5 százalék volt.