A zöld rendszámot elsőként megkapó BMW i3 elektromos meghajtású személygépkocsi Budapesten 2015. október 13-án. MTI Fotó: Marjai János |
Száz zöld rendszámot adnak ki havonta átlagban Magyarországon: január végén még csak 361 zöld rendszámú autó közlekedett az országban, jelenleg már 932 - írja a Világgazdaság a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának közlésére hivatkozva.
A legtöbb zöld rendszámot Budapesten és Pest megyében adták ki. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a lapnak azt mondta, hogy a zöld rendszámok iránt mutatkozó csekély érdeklődés azzal magyarázható, hogy ma még drágák a villanymotoros járművek, és hiányzik a megfelelő töltőinfrastruktúra-hálózat is.
Rengeteg pénz kell
Az elektromos autók hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100-130 kilométert tudnak megtenni. A kormány és önkormányzatok különféle ösztönzőkkel segítik a járművek elterjedését, így például egyes városokban ingyen lehet parkolni velük, használhatják a buszsávot, ingyen lehet tölthetni őket és adókedvezményt is kapnak.
A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen Magyarországon, de ehhez addig még sok pénzt kell a rendszerbe befektetni - hangsúlyozta Erdélyi Péter elnök.
Van vagy nincs?
Ugyancsak a Világgazdaság írt arról nemrég, hogy egy villámtöltő sem épült meg abból a 150 darabból, aminek kiépítésére korábban 7 milliárd forintot írt ki a kormány. A Nemzetgazdasági Minisztérium erre azt közölte, már 93 elektromos töltőállomás van az országban.
A kormány pedig tovább kívánja bővíteni a mindenki által elérhető elektromos töltőhálózatot, a nemzetgazdasági tárca ezért hamarosan kiírja azt az 1,2 milliárd forintos pályázatot, amely 1000 darab töltőpont létesítését teszi lehetővé az önkormányzatok számára. Az ehhez szükséges forrás már rendelkezésre áll - közölte az NGM.