Lényeges fordulatot hozhat a reklámadó kezelésében a közelmúltban benyújtott és ma megszavazott módosítás. Eddig a hirdetések megrendelői csak akkor kerülhették el a reklámadót, ha a reklámok közzétevőitől átvállaló nyilatkozatot szereztek be. Dezső Róbert, a Szecskay Ügyvédi Iroda ügyvédje viszont arra hívja fel a figyelmet: januártól ha a hirdetések megrendelői igazolni tudják, hogy hiába kértek nyilatkozatot a reklám közzétevőjétől, és ezt bejelentik a NAV-nak, akkor nem lesznek alanyai a reklámadónak. Ez elsősorban azoknak kedvez, akik külföldiek által üzemeltett felületen, például a Google-nél vagy a Facebooknál hirdetnek. Mivel az ilyen ügyletekről adatbázis is készül, Dezső Róbert szerint az adóhatóság akár megpróbálhatja közvetlenül is beszedni az adót a Google-tól vagy a Facebooktól - hogy a sikerre mekkora az esély, azt egyelőre megtippelni sem lehet.
Tényleg visszafogjuk a kiadásokat: az óriási kereslet ellenére a meghirdetett összegben értékesített 3 hónapos diszkont kincstárjegyet az Államadósság Kezelő Központ keddi aukcióján. A 30 milliárdnyi papírt az elsődleges forgalmazók négyszeresen túljegyezték, de az ÁKK nem változtatott az elfogadott összegen. A hozam szépen esett, az előző aukciónál 9 bázisponttal alacsonyabb, 1,62 százalékos átlaghozam alakult ki.
A nagy kereslet ellenére nem emelt tehát a mennyiségen az államadósság-kezelő. Ennek tükrében talán kevésbé meglepő, hogy már november elejére sikerült a múlt év végi szint alá csökkenteni az államadósságot - ezt közölte a Magyar Nemzettel Borbély László András, az Államadósság-kezelő Központ vezérigazgató-helyettese. Tegnap még az MNB adataira hivatkozva az volt a hír, hogy a harmadik negyedév végén a GDP 83 százalékát tette ki az államadósság - ezt láthatják egyébként a képernyőn is. A kedvezőbb adat, amiről Borbély László András beszámolt, egyértelműen a közelmúlt kétmilliárd eurós törlesztéséhez köthető, amelynek forrásait még az év első felében beszerezte az állam, azonban még ezzel együtt is meglepő hír.
Az Európai Unióban 6,5 százalékkal emelkedett az új személyautók regisztrációja októberben az egy évvel korábbihoz képest, így immár a 14. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac. Az Európai Autógyártók Szövetségének statisztikái szerint Magyarországon ennél jóval gyorsabb a növekedés, októberben 19,4 százalékkal több autót adtak el, mint egy éve. A legnépszerűbb márka az Unióban októberben a Volkswagen volt, a második az Opel, a harmadik pedig a Renault.
Nem működik teljeskörűen az OTP netbankja, és a bankfiókokban is korlátozott az ügyintézés lehetősége. Egy támogató program átmeneti meghibásodása miatt egyes banki szolgáltatások nem, vagy csak korlátozottan érhetőek el az OTP bankfiókjaiban. A bank azt ígérte, honlapján ad tájékoztatást a hiba elhárításáról.
Novemberben a vártnál sokkal erősebben emelkedett a mannheimi ZEW intézet hangulatindexe. A német gazdasági szereplők következő hat hónapra vonatkozó várakozásait mutató index 11,5 pontra emelkedett az októberi mínusz 3,6 pontról. A kedvező adatoknak köszönhetően az euró erősödött a dollárhoz képest és nyomtalanul eltűnt a reggeli borongós hangulat a tőzsdékről is - de haladjunk csak sorban.