Gazprom-hamburger - ez a jövő
A Gaztorgpromsztroj, a Gazprom egyik leányvállalata közepes árkategóriájú szupermarket-láncot és gyorsétterem hálózatot szándékozik nyitni Naraszhvat (Kelendő áru) márkanéven a Kommerszant című üzleti lap hétfőn közölt értesülése szerint. E célra azt a mintegy 400 moszkvai üzlethelyiséget és kantint szándékozik felhasználni, amely jelenleg kizárólag a Gazprom-cégek dolgozóit szolgálja ki. A kereskedelmi pontok számát tekintve így a Naraszhvat az ötödik helyre kerül.
A Gaztorgpromsztroj 99 százaléka a Gazprom, 1 százaléka a Gazprom Ekszport tulajdonában volt augusztusban. A céget 2002-ben, a Naraszhvat márkát idén júliusban jegyezték be jegyezték be.
tervről a Kommerszant attól a cégtől értesült, amely a márkát (brand) és a fejlesztési elképzeléseket kidolgozta, s ott elmondták, hogy a helyiségek túlnyomó része Szibériában és az Uralban van, de nem kizárt, hogy megjelennek boltok, illetve gyorséttermek Moszkva környékén is. A helyiségek jelentős részét még a Szovjetunió idején szerezte a Gazprom, mégpedig ott, ahol a legnagyobb kitermelő és feldolgozó helyek vannak.
A Gazprom igyekszik ugyan megszabadulni a nem profiljába vágó vagyontárgyaitól és ilyenként említi az éves beszámoló a Gaztorgpromsztrojt is -, de az alkalmazottak élelmiszerellátása kedvező áron az orosz óriáskonszern hagyományos szociális vállalása - mondta egy megkérdezett szakértő. Hozzátette azonban: az új márka kidolgozása és bevezetése azt jelzi, hogy az eddigi zárt üzleteket és kantinokat megnyitják a nyilvánosság számára, hiszen a Gazprom dolgozói eddig is tudták, hogy a sarkon lévő Gazprom-kantinban olcsón megebédelhetnek.
3,3 milliárd gázt tárol az E.ON
Betette a lábát Amerikába a Gazprom
A Gazpromnál sem tudnak mosolyogni
MTI