Olcsóbb lenne újat venni?
Az Alstom Transport megerősítette a Népszabadság értesülését, miszerint a pályázati dokumentáció áttanulmányozása után úgy döntött: nem ad be ajánlatot az M3-as metróvonal járműparkjának felújítására. A francia gyártó azzal indokolta döntését, hogy a felújítás mindössze 20 évre garantálná a régi járművek további működését. Az Alstom ezért inkább új szerelvények beszerzését javasolja, amelyek biztonságosabb, kényelmesebb és költséghatékonyabb módon szállítanák az utasokat legalább 30 évig. Ez a megoldás az Alstom számításai szerint éves költségszinten mintegy 15 százalékkal kevesebbe kerülne az üzemeltető BKV számára.
A lap szerint több gyártó is hasonló véleményen van, azaz inkább új szerelvények vásárlását javasolja.
Négyen maradtak
Az Alstom kiszállásával négy gyártó marad versenyben: a spanyol CAF, a Skoda, az észt Skinest Rail és az eredeti orosz gyártó Metrowagonmash.