Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p
A kormány szerint ennek hatására javulhat az áruszállítás hatékonysága, és bővülhet a Kínából érkező a vasúti teherforgalom.
(Fotó: depositphotos.com)

A kínai Cosco Shipping vállalatcsoporthoz tartozó Ocean Rail Logistics S.A. 15 százalékot meghaladó részesedést vásárolt az osztrák Rail Cargo Group (RCG) magyarországi tagvállalatában, a Rail Cargo Terminal-BILK Zrt.-ben.

Szerdán Budapesten, a szerződés aláírása alkalmából az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte a megállapodást. Mosóczi László szerint ennek hatására javulhat az áruszállítás hatékonysága, és bővülhet a Kínából érkező a vasúti teherforgalom.

A kormány - mint fogalmazott - a közlekedési hálózatok és a logisztikai szolgáltatások fejlesztésével járul hozzá ahhoz, hogy az ország kiaknázhassa a földrajzi fekvéséből eredő előnyöket.

Az államtitkár a vasúti teherfuvarozásban különösen fontosnak nevezte a magyar tranzitszerep erősítését, hiszen vonaton juthatnak el Európa belsejébe a hajón érkező kínai áruk is, ha megépül az összeköttetés a pireuszi kikötő és Budapest között.

A Kínai Népköztársaság budapesti nagykövete a szerződés mellett a magyar-kínai kapcsolatok fejlődéséről is elismerően szólt. Tuan Csie-lung szerint a két állam közötti bizalom erős, és Peking nyitott az együttműködések további erősítése iránt.

Hozzátartozik ehhez az infrastruktúrák összehangolása is, Kína ezért szívesen járul hozzá Közép- és Kelet-Európában a fejlesztésekhez, és úgy látja, hogy a kontinenssel kiépített összeköttetés jelentős mértékben segíti a nyitást a nagyvilágra - tette hozzá.

A nagykövet várakozása szerint a Cosco és a Rail Cargo Terminal-BILK megállapodása erősíteni fogja a térség jelentőségét az áruelosztásban, és új piaci lehetőségeket teremt minden európai ország számára.

Thomas Kargl, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja úgy véli, hogy a szerződéssel a Cosco jól működő, fejlett hálózat üzemeltetésében vehet részt.

A budapesti terminálüzemeltető és RCG felkészültsége együttesen garantálja, hogy a megállapodás előnyeit minden érintett élvezhesse - tette hozzá.

Szun Csün, a COSCO Shipping Europe elnöke úgy látja, hogy európai csomópontként Magyarország a négy égtájat, fővárosi terminálja pedig a tengeri és a szárazföldi szállítást köti össze.

A kínai Cosco (China Ocean Shipping Company) a világ egyik legnagyobb tengeri áruszállító vállalata. 2009 óta 35 éves koncesszió keretében üzemelteti a görögországi Pireusz kikötőjét, amelynek 2016 óta többségi tulajdonosa. A létesítményt csaknem 1 milliárd euróból fejlesztették, és múlt héten, a görög-kínai elnöki találkozó alkalmával bejelentették, hogy további 600 millió eurót költenek a kikötőre. A Cosco az elmúlt években számos európai kikötőben vásárolt részesedést, így a görögországi mellett többek között Belgiumban, Spanyolországban és Litvániában is.

A Rail Cargo Terminal-BILK Zrt.-t 2001 decemberében alapították azzal a céllal, hogy a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) egyik üzemeltető cégeként, a budapesti régióban fő szerepet betöltve ellássa kísért és kíséretlen kombináltfuvarozási küldemények kezelését, azaz közútról vasútra, illetve vasútról közútra történő átrakodását.

A Budapest XXIII. kerületében 22 hektáron elterülő terminál zöldmezős beruházásként mintegy másfél évig tartó építkezés után 2003 novemberében nyitotta meg kapuit, és működésével a Budapesten és környékén elhelyezkedő konténer és Ro-La terminálok szerepét és feladatait vette át. Az azóta történt fejlesztéseknek köszönhetően éves szinten mintegy 220 ezer TEU-konténer mennyiség kezelésére képes - olvasható a cég honlapján.

A mintegy 4,6 milliárd forint saját tőkével rendelkező Rail Cargo Terminal-BILK Zrt. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 2,7 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, a megelőző évi csaknem 2,5 milliárd forint után. A cég adózott eredménye a 2017-es 613 millió forintról csaknem 696 millióra nőtt 2018-ban.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump döntheti be idén a magyar GDP-t
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 15:14
Nem éppen rózsás megállapításokat közölt a magyar gazdaság helyzetével kapcsolatban a Nemzetközi Valutaalap. A három éve stagnáló gazdaság, az elszabaduló infláció és a magas költségvetési hiány a jelenlegi alappályán is kihívások elé állítják Magyarországot. Ha pedig Donald Trump és a vámháború is bedurvul, akkor egyenesen eltűnne az idén várt, meglehetősen szerény növekedés is.
Makro / Külgazdaság Nem állnak csehül e V4-es ország polgárai
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 12:44
Gyorsan nőttek az átlagkeresetek Csehországban.
Makro / Külgazdaság Putyin homlokán mélyülhetnek a barázdák
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 11:18
Stagnált az orosz szolgáltatóipar teljesítménye augusztusban.
Makro / Külgazdaság Nagy bajban Erdoganék?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 10:39
A török infláció a vártnál kevésbé lassult augusztusban.
Makro / Külgazdaság Alig egy napig éltek a magasabb üzemanyagárak, tovább emelhetnek a kutak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 10:01
Igaz, egyelőre csak a gázolajnál, már ha érvényesítik a nagykereskedői drágulást.
Makro / Külgazdaság Továbbra is magabiztosan vezet a Tisza a Fidesz előtt, de...
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 08:55
A 21 Kutatóközpont augusztus végi felmérése szerint mintha nyáron megmerevedtek volna az erőviszonyok.
Makro / Külgazdaság A kötcsei piknik alapítványának sem lehet oka panaszra
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 07:59
Ismét közeledik a Kötcsei Találkozó. Jelentőségét érzékelteti, hogy a fő szervező alapítvány – mely kuratóriumának tagja többek között Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Kövér László, az Országgyűlés elnöke – vagyona már nagyobb, mint a Tusványost vagy Tranzitot rendező szervezetekéi.
Makro / Külgazdaság Otthon Start: Még egy nagy változást jelentettek be
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 2. 12:53
Az MNB is beállt az Otthon Start program mögé.
Makro / Külgazdaság Romlást várnak a magyar nyugdíjasok az anyagi helyzetükben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 2. 09:55
Borúsan látja a saját pénzügyeit a lakosság, különösen a nyugdíjasok számítanak nagy arányban arra, hogy romlani fog az anyagi helyzetük. Az inflációt is kétszer akkorának érzik, mint amit a KSH mér, a családi adókedvezmény emelése pedig elmegy a napi kiadásokra – írja a laptársunk, az Mfor.hu.
Makro / Külgazdaság Robotol az ország, mégis nullán a magyar gazdaság
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 2. 08:32
A GDP második negyedéves adatát közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG