Nem akarja a véletlenre bízni a dolgot a város vezetése, ezért Eric Garcetti polgármester vezetésével már tavalyelőtt kijelölték azt a 28 nagy, többnyire közlekedés fejlesztési projektet, amit feltétlenül megvalósítanak. Ezeket a napokban hagyták jóvá. A 28 nyilván szimbolikus szám, hiszen 2028-ban rendezik ott a nyári játékokat. A metro, a vasút és a közúti fejlesztések mellett lesznek új kerékpárutak és a Los Angeles folyót átszelő kisebb hidak is.
Egyes beruházásokat előre hoznak, ilyen például a csak 2033-as átadással tervezett új vasútvonal, ami a város nyugati részét összeköti a San Fernando völggyel - olvastuk a terveket soroló bisnow.com üzleti portálon.
Még nincsenek meg a végleges tervek erre a vonalra, de azt tudni lehet, hogy vagy egy monorailt (egyvágányos vasút) építenek vagy egy kétvágányos gyorsvasutat, nagy kapacitással, ami a nyugati végeken található egykori Expo Line-t kötné össze a Van Nuys Metrolink Station-nel. Egyúttal kapcsolódást is biztosítana a nemzetközi repülőtérrel.
Egyes lakosok abban reménykednek, hogy ez az új összeköttetés a köztes állomások körzeteit is felélesztené és beindulna ott a fejlődés. Új szabadidős, lakó-és kereskedelmi ingatlanberuházások kezdődhetnének. A városvezetők azért is érvelnek mellette, mert így nagyobb szerepet kaphatna a tömegközlekedés a jövőben és kisebb lenne az autók okozta környezetterhelés.
Az első számítások szerint ha a leghosszabb verzió valósul meg, sok állomással, akkor legalább 10-14 milliárd dollárba kerülne az új vonal, ebből 5,7 milliárd dollárt már félre is tett a városvezetés. Természetesen a végösszeg kisebb lehet, ha a közepes verziók közül választanak.
Az új vasút naponta 120-140 ezer embert tudna elszállítani. Érdekes, hogy a nagyváros metróvonalain már nem egy olyan állomás van, amely fölött lakóépületeket alakítottak ki. Az új vonallal kapcsolatban is elképzelhetők ilyenek - erősítette meg a városi közlekedési hatóság (helyi BKK) vezetése.
A város központi támogatásra is számít, de nem zárja ki a PPP (köz és magán pénzek) típusú megvalósítást sem. A 28 legfontosabb közül legalább négy projekt PPP formában lehetne, köztük lenne az említett vasút is. Joe Biden amerikai elnök a napokban hagyta jóvá óriási, majdnem 1,2 ezer milliárd dolláros infrastrukturális fejlesztési programját, amit még a választási kampányban ígért meg. Ebbe bőven belefér, hogy a Los Angeles-i beruházások egy részét washingtoni forrásokkal is támogassák.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság egyebek között azért is mondott viszonylag könnyen igent Los Angeles pályázatára, mert nagyon sok már működő sportlétesítménye van a városnak, illetve a kaliforniai szervezők sok ideiglenesen használható egység megalkotását ígértek. Ezen kívül azt is világossá tették, hogy teljes mértékben vállalati támogatásokat akarnak felhasználni. A városvezetés – a játékokra hivatkozva - az elmúlt években, két ütemben fél-fél cent áfa-emelést hajtott végre, amit elfogadott a lakosság.