A Bild am Sonntag szerint a kancellár és védelmi minisztere eredetileg a kormánygépként funkcionáló Airbus A 340-essel indultak volna vasárnap kora délután, bár vissza nem együtt jöttek volna, ATK azonban normal kereskedelmi járattal utazik vissza hétfőn, míg Merkel a kormánygéppel kedden.
Nos, nem tudni miért, de hirtelen megváltozott a menetrend: Merkel ment a kormánygépen 50 fővel, ATK viszont szűk egy órával később a Luftwaffe egy másik gépén. Tény, hogy míg Merkel New York-ba tart az ENSZ klímacsúcsra, addig védelmi minisztere Washingtonba megy amerikai kollégájával tárgyalni, de ezt úgy tervezték megoldani, hogy leszállnak New Yorkban, a kancellár és kísérete kiszáll, és már mennek is tovább Washingtonba.
Hogy miért változott az útiterv, arra a Bildnek nem sikerült választ kapnia, a német védelmi minisztérium csak annyit közölt, hogy értesítette a kancellária, miszerint odafelé is külön kell megoldaniuk ATK utazását.
Az eset annak fényében keltett meglepetést, hogy pénteken a két politikus épp együtt jelentette be, hogy 2030-ig megfelezik a német széndioxid-kibocsátást, ráadásul egyikük útja pont az ENSZ klímacsúcsára vezet. Ebben a szituációban elég rosszul mutat a két egymás mögött haladó hatalmas, meglehetősen kihasználatlan repülőgép (a Bild szerint Merkel 55, ATK 15 fős kísérettel utazott).
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.

