A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által az M0-s autóút északi szektora továbbépítésének tervezésére kiírt pályázaton a nyertes közös ajánlattevők az UNITEF ’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. és a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt voltak. Az eredetileg becsült ellenérték 1 milliárd 340 millió forint volt, a nyertes ajánlatban viszont 1 milliárd 322,5 millió forint szerepelt.
A Megyeri hídtól a 10-es útig
Az M0-s autóút ezen északi szakasza az M0 mostani végpontjától, a Megyeri hídtól indul egy 600 méteres felüljáróval. Ezután - egy 2 kilométeres alagutat követően - a Budakalászi úton egy csomópontba érkezik. Innen újra egy 3,2 kilométer hosszú alagutas szakasz következik, egészen a 10-es úti csomópontig. A tervezés végső célja az építési engedély megszerzése, valamint az építési tenderdokumentáció elkészítése.
A körgyűrű eddig elkészült, és a hiányzó szakasza. Forrás: wikipedia |
Ajánlatot tett még - szintén közös ajánlattevőként - a SpeciálTerv Építőmérnöki Kft., a Fehérvári és Fekete Kft., valamit a RING Mérnöki Iroda Kft. A harmadik ajánlattevő az M0 Mérnök konzorcium volt. Ennek tagjai: a Transinvest-Budapest Kft., a DOPRAVOPROJEKT a.s., az MSc Kft., a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft., valamint a Vibrocomp Kft.