Nyugat-Európában az európai átlagnak nagyjából megfelelő, 26,5 százalékkal kevesebb autó, összesen 891 505 kapott rendszámot januárban. A visszaesés a válság sújtotta Izlandon volt a legnagyobb, 88,1 százalék, majd Írország következik 66,5 százalékkal. Franciaországban 7,9 százalékkal, Németországban 14,2 százalékkal, Nagy-Britanniában 30,9 százalékkal, Olaszországban 32,6 százalékkal, Spanyolországban 41,6 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly januárban.
Az új EU-tagországokban 34 százalékkal estek vissza az eladások, 66 994-re, a legkisebb mértékben Lengyelországban, 5,3 százalékkal. A többieknél ennél nagyobb mértékű volt a visszaesés: Romániában 53,2 százalékkal 13 813-ra, Magyarországon 52,3 százalékkal 5962-re, Csehországban 12,3 százalékkal 8842-re, Szlovákiában 39,2 százalékkal 2907-re csökkent az eladott új autók száma tavaly januárhoz képest.
Európa egészét tekintve a vezető márkáknál a csökkenés 20-35 százalék között volt januárban, miközben a Volkswagen 1,8 százalékkal 20,8 százalékra, a Ford 0,7 százalékkal 10,7 százalékra növelte piaci részesedését.
22 ezer dolgozót küldene nyugdíjba a GM
Tízezer dolgozótól megválik a GM
A kínai autó lesz a világelső
Párizs mentőövet dobott az autógyáraknak
Veszteségbe fordulhat a Toyota
MTI