Európában jelenleg csak Nagy-Britanniában állomásoznak C-17-esek, London hat darabot vásárolt. A Boeing gyár legfőbb partnere az amerikai légierő, amely 205 gépet rendelt az utóbbi években. Ebből 184-et már leszállítottak, a maradék 21-et 2010 augusztusáig teljesíti a gyár. Kanada és Ausztrália 4-4, a NATO 3 és Katar 2 szállítógépet rendelt, ez utóbbi öt is még szállítás előtt van.
Alan Baker, a C-17 Globemaster egyik stratégiai tervezője az MTI-nek kifejtette: az első csavar előállításától a végső összeszerelésig összesen 34 hónap telik el, a Long Beach-i üzemben pontosan 195 napot igényel a gyártás-összeszerelés. Évente 15-16 gépet készítenek, átlagosan három és fél hetente fejeznek be egy C-17-est. A gépeket az átadás előtt 2 hónapos ellenőrzés előzi meg a gyárban, illetve terepen; minden géppel 2 tesztrepülést hajtanak végre Közép-Kaliforniában.
74 tonnát is elszállít
A tervező elmondta, hogy minden C-17-es jellemzői azonosak, és mindet szürkére festik, akár Kanadának, akár Katarnak vagy éppen a NATO-nak szállítják. Az 53 méter hosszú, 265 tonnás, négy hajtóműves gép 9 millió alkatrészből áll; 26,8 méter hosszú, 5,4 méter széles és 3,7 méter magas raktérben 74 tonnányi terhet képes a magasba emelni.
MTI, Privátbankár