30 napot adnának a fuvarozók
A fuvarozói érdekvédelmi képviseletek csütörtökön folytatják a tárgyalásokat a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériummal (KHEM), valamint a Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal (IRM) több, a fuvarozói szektort érintő kérdésben.
A megbeszélésen szó esik az elektronikus útdíj bevezetéséről, a 30 napos fizetési határidő kötelezővé tételéről a fuvarozói szolgáltatások megrendelői számára, a kötelező szállítási inkasszó bevezetéséről - mondta Dittel Gábor.
Az elektronikus, teljesítményarányos útdíjjal kapcsolatban a fuvarozók szeretnék ha annak bevezetése nem járna a szektor versenyképességének romlásával és a beszedett pénzeket az utak minőségének javítására, pihenőhelyek, illetve kiszolgáló létesítmények építésére fordítanák. Azt is szorgalmazzák, hogy a bevételek bizonyos hányadát jutassák vissza a fuvarozóknak eszközkorszerűsítésre, oktatásra és infrastruktúra fejlesztésre.
A megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidőt azért tartják fontosnak az érdekvédelmi képviseltek, mert a túl hosszú határidők gyakran okoznak likviditási nehézségeket a fuvarozó vállalkozóknak.
Az inkasszó intézményével kapcsolatban a fuvarozók álláspontja szerint fontos, hogy lehetőségük nyíljon a szállítási díj azonnali beszedésére, ezzel csökkentve a "lánctartozásokból" eredő díjbeszedési várakozási időket.
A kormány egy hónapja írta alá a meg állapodást, amely a közlekedési szolgáltatók megromlott versenyhelyzetének javítását, illetve az ágazat működőképességének fenntarthatóságát célozta. A megállapodásban a kormány vállalta, hogy a bevezetendő elektronikus útdíj kérdésében folyamatosan egyeztet majd a fuvarozói érdekképviseletekkel, és kidolgoz egy 2009-től érvényes veszteségenyhítési programot.
A szakértői tárgyalások folytatódnak a megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidő és az inkasszó intézményének bevezetése ügyében, valamint az egyablakos ügyintézés témakörében.
Továbbra is párbeszédet folytatnak a felek a közlekedési hatósági bírságok mérséklése, a környezetvédelmi célú járműberuházások támogatására indítandó rendszer bevezetése ügyében, valamint egy speciális, a fuvarpiaci árakat figyelő monitoring rendszer bevezetésének kérdésében.
Az APEH szerint drágább a nyár végi tankolás
Győztek a tiltakozók: nem lesz adóemelés
Kamionnyi pénzt kapnak a fuvarozók
MTI