A francia, német, osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium követelései csaknem akkora összeget tesznek ki, amennyiért a cég az alagút, a pajzsindító akna és a Szent Gellért téri állomás építését eredetileg vállalta - olvasható a DBR közleményében. A Bamco konzorcium közel 190 többletköltség-követelésének együttes összege azonban több mint az összes többi, a metró építésére szerződtetett kivitelező által együttesen benyújtott igény.
A DBR szerint ez a magatartás "azon túl, hogy etikátlan és mértéktelenül túlzó, nagy valószínűséggel már súrolja a szerződésszegés határát". A beruházó közleményében hangsúlyozta, hogy a jogosulatlan követeléseket nem hajlandó teljesíteni. Hozzátették, hogy a DBR hónapok óta vizsgálja a cég folyamatosan szaporodó többletmunka-követeléseit. A jogosnak ítélteket kifizette, még a korábban összegében vitatott 13 millió eurót is átutalta jogfenntartással, későbbi elszámolásra.
"A DBR továbbra is nyitott a normális és elfogadható keretek között zajló tárgyalásokra", a Bamco magatartása azonban "már túlmegy az üzleti életben megszokott minden határon" - áll a közleményben.
4-es metró: Budán már nem fúrnak többet
Lassan mindenkinek sikerül, csak a BKV-nak nem
Évek óta nincs független ellenőre a 4-es metrónak
Csak a vezér akar holdingot a BKV-ból
MTI