A vállalkozó, a Bamco konzorcium az északi pajzzsal a hatósági jóváhagyás birtokában már január elején megkezdte a budai oldalon még hátralévő alagútszakasz építését, és a hónap közepére el is érte a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutat - emlékeztetett a szóvivő. A déli pajzs csak ezt követően indulhatott el, de megérkezése előtt a kivitelezőnek még be kellett fejeznie az érintett állomásrész belső falazatát. A pajzsok most a Műegyetem alá benyúló úgynevezett peronalagutakba érkeztek be. Amint az állomás és a peronalagutak teljes belső falazata elkészül, a pajzsok tovább haladhatnak a Duna alá.
A pesti oldal építéséhez a kiszolgálóközpont néhány hónapon belül teljesen átköltözik a Szent Gellért téri munkaterületre: ott hozzák majd a felszínre a pajzsok által kitermelt földet, és onnan szállítják - óránként három-négy teherautóval - tovább a rakparton a Lágymányosi hídig, majd onnan a korábban is használt három hivatalos lerakóhelyre.
Pető Szabolcs megemlítette, hogy a 4-es metró teljes beruházásának eddig mintegy 40 százaléka készült el. Mind a tíz állomás építése előrehaladott állapotban van. Eddig a pajzsos módszerrel összesen 6.218 méter alagút épült meg (északi és déli együtt, valamint az állomások és a bányászott műtárgyak hossza). A két pajzs együtt csaknem 250 ezer köbméter földet termelt ki, és összesen mintegy 15 ezer munkaórát dolgozott.
A 4-es metró alagútjának fúrása január elején indult újra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis még tavaly augusztusban leállíttatta a munkálatokat, miután kiderült, hogy a Bamco a gyorsabb haladás érdekében az engedélyezettől eltérő módon akarta megépíteni az átkötő alagutat. A déli fúrószerkezetet augusztus 19-én, az északit szeptember 18-án állították le.
Évek óta nincs független ellenőre a 4-es metrónak
Csak a vezér akar holdingot a BKV-ból
MTI