4-es metró: még mi fizetünk Brüsszelnek?
Tekintettel arra, hogy a 4-es metró projektnél a 2004-2005 év során lebonyolított közbeszerzési eljárások esetében több alkalommal is alkalmaztak meghívásos, tárgyalásos eljárásokat - melyek az azóta folytatott uniós projektértékelések gyakorlatában a közösségi elvárásokkal ellentétesnek, illetve nem teljes összhangban levőnek bizonyultak -, az NFÜ azoknak a szerződéseknek az értékét, melyek ilyen eljárások alapján léptek hatályba, a benyújtott uniós támogatási kérelemből kiemelné, ezzel nullára csökkentené a bizottsági felügyeleti ellenőrzéseken a forrás-visszafizetési rizikót - áll a közleményben.
A Népszabadság értesülései szerint az átcsoportosítás hatására akár 60 milliárd forinttal is kevesebb lehet a Brüsszeltől várt támogatás. A lap csütörtöki száma szerint a 4-es metróhoz kapcsolódva eddig úgy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel. Azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, ez a fajta közbeszerzés az EU szerint viszont indokolatlanul szűkíti a versenyt.
A 4-es metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közti szakasza 353 milliárd forintba kerül, ebből 200-250 milliárd lehet az uniós támogatás.
Visszakapjuk a Szabadság hidat - az autósok ne örüljenek
4-es metró: meghátrált a Bamco, folytatják
4-es metró: az EU visszadobta a pályázatot?
MTI, Népszabadság