Egy más témában tartott hétfői sajtótájékoztatón a főpolgármester kérdésre válaszolva közölte: soha nem volt Klados Gusztávval sem neki, sem a Budapesti Közlekedési Központnak vitája, ő maga kérte menesztését, hogy el tudjon vállalni egy Kuala Lumpur-i alagútépítést. Május helyett - amikor lejárt volna a szerződése - a 4-es metró projektigazgatója így már január 31-én távozik a DBR-től.
Klados Gusztáv munkáját ideiglenesen Kocsis István BKV-vezérigazgató veszi át, ezért külön fizetést nem kap. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester azt mondta, sokkal korábban meg kellett volna találni azt az embert, aki átveszi a projektigazgatói feladatokat.
Tarlós István elmondta azt is: Klados Gusztáv alagútépítő szakember, ez a munkafolyamat azonban véget ért, így máshol szeretne munkát vállalni. Kitért arra is, hogy többször panaszkodott Klados, hogy olyan feladatokat kérnek számon rajta, amelyekhez nem ért.
Tarlós István hangsúlyozta: a 4-es metró építését Klados Gusztáv távozása nem hátráltatja.
Hozzátette: a DBR Metró Projekt Igazgatóság javasolt szakembert Klados Gusztáv helyére, de ezt az indítványt a főpolgármesteri kabinet nem fogadta el. Így lett ideiglenesen Kocsis István a projektigazgató.
Az Fn.hu értesülései szerint Klados Gusztáv szerződését sokkal rosszabb anyagi feltételekkel akarták megújítani, amit a "nemzetközileg megbecsült és jelenleg is több ajánlattal csábított szakember" nem fogadott el.
Klados Gusztáv 2008 májusában került operatív projektmenedzserként a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz. Demszky Gábor korábbi főpolgármester akkor azzal indokolta a kiemelten magas, évi 70 millió forint körül díjazását, hogy Klados Gusztáv a világ egyik legelismertebb metróépítő szakembere. Az 1970-es években Budapesten, majd világszerte több helyen épített metrót, és főépítés-vezetője volt a La Manche-csatorna alatt megépült alagútnak is. Épített olyan metrót is, amelynél ugyanolyan problémával kellett szembenézni, mint ami jelenleg a Fővám téri állomásnál jelentkezik, elvárható tehát, hogy a metróberuházás teljes folyamatát le tudja vezetni.
Klados Gusztáv projektigazgatóvá választását - Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes javaslatára - 2008 októberében egyhangúlag szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés.
A DBR Metró vezetése többször is vitába keveredett a kivitelező Bamco konzorciummal. 2009 áprilisában például a Bamco konzorcium leállította az alagút építését, de néhány hét után végül megegyeztek és folytatódott a munka.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. 2006-ban még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.
MTI