Az Európai Bizottság megvizsgált mintegy 50 közbeszerzési eljárást, ezekből tizenegyet minősített szabálytalannak, így 56 milliárd forint támogatást veszített a projekt - mondta el Szalóki Flórián.
Emlékezetett: a főváros és az állam közötti szerződés a négyes metró három szakaszára szól, nem csak az elsőre, azonban egyelőre az első szakaszra ítélt meg támogatást az Európai Unió.
Hozzáfűzte: a második szakasz jó része, és a harmadik szakasz egésze a következő, 2014-ben induló programozási időszakba fog átnyúlni. Ha a főváros megfelelő műszaki tartalmú és optimalizált költségű projektet készít elő a metró második és harmadik szakaszára, akkor az NFÜ partner abban, hogy európai uniós forrásokat keressenek a megvalósításhoz - mondta a vezető.
Szalóki Flórián kitért arra, hogy a 181 milliárd forintnyi összeget a támogatásról szóló tárgyalásokkor 248 forint/euró árfolyamon számolták, és euróban határozták meg. A kifizetések azonban forintban jelentkeznek, és a kifizetéskori árfolyamon átszámolt forintösszeget kapják meg az építők.
Hídfelújítás: mi jár majd sűrűbben?
Félmilliárdot bukhat a BKV a trolisokkal szemben
A tűzoltók már kipróbálták az új metrókat
BKV: 270 millióból szépülhetnek az ülések
MTI