
A kategória két fő szegmensét a gépsonkák és a füstölt-főtt-kötözött sonkák alkotják. A húsvétkor hagyományosan fogyasztott füstölt-főtt-kötözött sonkákból két és félszer nagyobb mennyiséget vásárolunk március és április során, mint a havi átlag, addig a gépsonkák forgalma csak mintegy egyötödével emelkedik meg az ünnepek alatt.
A húsvéti főtt-füstölt sonkák vásárlása során megfigyelhető, hogy a 40 év feletti háziasszony által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolják ezt a hagyományos ételt. A 39 évnél fiatalabb háziasszony által vezetett háztartások pedig országos arányukhoz képest kevésbé vásárolják a húsvéti szezon e kedvelt termékét. Lakóhely szerint vizsgálva, pedig inkább a délkeleti és az északkeleti országrész háztartásai azok, akik nagyobb arányban vásárolnak húsvéti sonkát.
A húsvéti csokoládéfigurák iránti kereslet mennyiségét tekintve az elmúlt öt évben fokozatosan csökkent. 2008. március-áprilisi időszakában a magyar háztartások 16 százalékkal vásároltak kevesebbet, mint egy évvel korábban. A csökkenés egyik oka az, hogy kevesebb háztartás vásárolt húsvéti csokifigurát 2008-ban. Míg 2007-ben a háztartások 33 százaléka vásárolt a szezonális finomságból, addig ugyanez a szám 31 százalékra csökkent a tavalyi szezonban. A csökkenés másik oka pedig az, hogy alkalmanként kevesebbet is vásárolnak a háztartások a húsvéti figurákból. Egy háztartás átlagosan 7 százalékkal kisebb mennyiséget tett egy vásárlás alkalmával a kosarába a húsvéti tojásokból, nyulakból és egyéb figurákból mint egy évvel korábban. A csökkenő keresletre részben magyarázatot adhat a viszonylag nagyarányú áremelkedés. 2008 március-áprilisában a húsvéti csokoládéfigurák átlagára 16 százalékkal emelkedett, ezen belül a termékkategória forgalmának túlnyomó részét adó gyártói márkák ára 15 százalékkal nőtt.
A húsvéti szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben. A 40 év alatti háziasszonnyal rendelkező háztartások által megvásárolt csokoládémennyiség arányaiban növekedett 2008 március-április hónapjában az előző év azonos időszakához képest - olvasható a GfK Hungária felmérésében.
Sülve-főve: indul a nagy sonkaszezon
A tojás vezet a nyúl előtt
Tilos lesz beszerzési ár alatt árulni?
Élelmiszert még csak veszünk, de a többit...
Élelmiszerárak: első ránézésre nem változott semmi
Privátbankár