65 év után újra veszteséges a Bosch
A második világháború vége, 1945 óta tavaly zárta első veszteséges évét a Magyarországon is jelen levő Robert Bosch német autóipari beszállító. A világ vezető járműipari beszállítóját a csökkenő autóipari kereslet rázta meg, és az idei évet sem ítéli "egyszerűnek" a vezetés. Az idén pozitív nullás eredményre törekszenek.
Tavaly a forgalom 16 százalékkal, 38 milliárd euróra csökkent, az adó előtti veszteség várhatóan a forgalom 3-4 százaléka lesz, vagyis 1,14-1,52 milliárd euró között.
A tavalyi "katasztrofális év" után a Bosch idén ismét az üzletmenet élénkülésével számol, a legnagyobb lendület az ázsiai országokból érkezhet. Jövőre a világ globális járműgyártása várhatóan 10-15 százalékkal bővül.
Magyarországon a Bosch új gyárat nem épít ugyan, de bővíti majd a termelést és új munkahelyeket teremt a miskolci és hatvani Bosch-gyárban - mondta az MTI-nek a napokban Ficzere Ferenc, a Bosch csoport regionális kommunikációs igazgatója. A walesi járműalkatrész-üzem gyártókapacitását tervezi Magyarországra telepíteni a Bosch csoport jövőre. Azt egyelőre nem tudni, hogy a gyártási kapacitások Magyarországra telepítése hány embernek adhat munkát, ahogyan azt sem, hogy a lépés milyen termelési volument érint.
A Bosch csoport Magyarországon miskolci, budapesti, egri, hatvani telephelyein közel 7000 embert foglalkoztat. A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalat-csoport, Magyarország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója fejlődött ki. Ma 12 vállalat gyártja és forgalmazza a Bosch-termékeket a magyar piacon.
Hajó, autó, repülő: a luxus adózik
108 milliárd forintért elvitték a Saabot
A teherautók sem kellenek senkinek
MTI