A Bamco felveszi a munkát - 13 millió euró meggyőző érv
A hét elejétől fokozatosan felveszi a munkát a Bamco konzorcium, miután átmeneti megállapodás született a DBR Metró Projekt Igazgatóság és a kivitelező között - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint az építtető kifizeti a döntőbizottság által javasolt 13 millió euró (hozzávetőleg 3 milliárd forint) összeget, de DBR választott bírósághoz fordul és amennyiben a bíróság alacsonyabb összeget ítél meg, úgy a különbség visszavonható.
A Bamco így újra felveszi a munkát azon munkafázisok kivételével, melyekre továbbra sem rendelkezik engedéllyel. Ilyen többek között a Gellért téri átkötő alagút, amivel jóváhagyás hiányában a konzorcium nem tudott haladni, így az alagútépítési munkálatok ideiglenes felfüggesztésére kényszerült. Az engedélyek beszerzése folyamatban van - tették hozzá a közleményben.
Miért állt le a munka a Fővám téren? A Bamco megunta, nem épít metrót |
A DBR azt is közölte, hogy hamarosan rendeződik a Fővám téren kialakult helyzet is: a Fővám téri peronalagutak - és ezáltal az egész állomás - megépítésének módosulásáról szóló engedélykérelmet a Hídépítő a napokban nyújtja be a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a jóváhagyás legkésőbb decemberig megszülethet. A Fővám téri állomás a megváltozott tervek hatására akár már jövő év márciusára alkalmassá válhat az alagútfúró pajzsok fogadására. A műszaki nehézségek megoldódásával párhuzamosan megszületett a 4-es metró második szakaszára vonatkozó vasúthatósági engedély is - közölte az igazgatóság.
Helyettesi poszt nélkül marad a 4-es metró
Reggel óta áll a metróépítés!
MTI