A gépjármű értékesítés utóbbi 4-5 évben tapasztalt visszaesését a hitelezési boom miatt bekövetkezett lakossági túlköltekezés sem tudta megállítani. A rendszerváltás óta növekvő személyautó értékesítés és import 2003-ban érte el a csúcspontját, amikor több mint 200 ezer új személyautót adtak el Magyarországon. Ezt követően 2004-ben még stagnált, majd évente mintegy 4-6 százalékkal mérséklődött az eladott új személyautók száma, és 2008-ban már nem érte el a 160 ezret.
Felfutó autóeladások Magyarországon - lufi, ami kidurrant? 60%-kal több autót vettünk, mint amennyit tudtunk volna |
„A piacon a gépjármű biztosítások díja évek óta csökken: a kötelező átlagdíja mára elérte a 39 ezer forintot, a cascoé pedig 109 ezer forintra mérséklődött. A Genertelnél még ennél is alacsonyabb, a KGFB esetében 30 ezer, a casconál pedig 85 ezer forint az átlag.” – hangsúlyozta Sebestyén László a Genertel direktbiztosító értékesítési igazgatója.
Korszakhatár Kötelező biztosítás: ez a harc lesz a végső? |
Beköszöntött a hideg idő. Ön lecserélte már a nyári gumit? Szavazzon! |
A casco a kgfb árnyékában - rossz reflexek?
„A casco biztosítások állományának növekedését a biztosítással kapcsolatos rossz reflexek és esetleges korábbi rossz tapasztalatok gátolják. Itt lenne az ideje, hogy a piaci szereplők mindent elkövessenek annak érdekében, hogy ezen régi beidegződések puhításával segítsenek a gépjármű tulajdonosoknak: vásároljanak biztonságot maguk és a családjuk számára.” – hangsúlyozta Csikós Dániel, a Genertel direktbiztosító vezérigazgatója.

Amíg 2003 és 2004 között a sportautók iránt duplájára nőtt a kereslet, 2005-ben a prémium kategóriás és a négy kerék meghajtású kocsikból adtak el csaknem 150%-kal többet. A 2006-os évben az egyterűek jelentették a slágert, egy évre rá pedig a terepjárók mellett ismét a sportautók felé fordult az érdeklődés.
„Saját portfóliónkon belül nem tapasztaltunk jelentős elmozdulást egyik gépjármű kategória irányában sem, a Genertel állományában egyaránt megtalálhatók a kis-közép kategóriás és a prémium gépjármű biztosítások is.” – hangsúlyozta Sebestyén László. A 2008-ban értékesített márkák közül a legnépszerűbb a Suzuki és az Opel volt, ebből adtak el a legtöbbet az országban. A legkevesebbet a két olasz prémium márkából, a Ferrariból és a Maseratiból helyeztek forgalomba a vizsgált időszakban, alig több mint 30-30 darabot.
Kisebb díj mellett is nő a bevétel
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) átlagdíja 39 ezer forintra csökkent, az ebből származó díjbevétel azonban az utóbbi öt évben 37 milliárd forinttal növekedett, mivel a gépkocsiállományban megnőtt a nagyobb és értékesebb autók aránya - közölte a genertel.hu direkt biztosító.
A kgfb szerződések összesített díjbevétele 97 milliárd forint volt 2003-ban, de a múlt évben már 134,4 milliárdra növekedett. Ugyanez a casco biztosításoknál 88, illetve 98 milliárd forint volt. A növekedés nem magyarázható a gépjármű állomány szaporodásával, hiszen a 2003. évi csúcsban ugyan 200 ezer új autót értékesítettek, de tavaly ez a szám már 160 ezerre csökkent, a drágábban biztosítható autók aránya azonban emelkedett a teljes állományon belül. Amíg 2003-ban a kis autók részaránya 56 százalék volt, addig a múlt évben már csak 38 százalékot tett ki. A középkategóriás autók részaránya pedig ugyanebben az időszakban 26-ról 40 százalékra emelkedett.
Kgfb: nem törlik a bónuszt, ha késve fizetünk
28 évvel később: mibe kerül az autózás? Képek
A teljesítmény alapján kell a kötelezőt fizetni!
Gépjármű-biztosítás, amely életet menthet
Privátbankár