A Kerékpáros Magyarország Szövetség - a magyarországi kerékpáros szervezetek ernyőszervezete - által szervezett Kerékpárosbarát település című konferencián Csepi Lajos hangsúlyozta: az egész szakma egyetért abban, hogy az eredetileg a gépjárművekre kidolgozott KRESZ, mely a biciklit "megtűrt" közlekedési eszköznek tekinti, átdolgozásra szorul.
Egyetértett kerékpáros szervezetekkel abban, hogy a kerékpárosok egyenjogúságának biztosítására van szükség a közlekedésben, s megerősítette, hogy az új KRESZ a kidolgozás jelenlegi állása szerint egyértelműen ebbe az irányba mutat.
A szakállamtitkár kiemelte a kerékpárutak fenntartásának problémáját. A jelenlegi rendszerben a kerékpárutak fenntartása önkormányzati feladat, ám a szabályozás sem pénzügyi forrásokat, sem szankciókat nem rendel ehhez, így az utak állaga gyakran nagyon rövid idő alatt leromlik - fejtette ki.
Jönnek az új KRESZ-táblák |
A dokumentumot Babák Mihály, Szarvas polgármestere, valamint Békés képviseletében Gyebnár Péter, a polgármesteri hivatal pályázati csoportvezetője látta el kézjegyével.
A chartát aláíró városok célul tűzik ki, hogy a kerékpáros utazások részaránya 2020-ig elérje a 15 százalékot, legkésőbb ugyanekkora 50 százalékkal csökkenjen a kerékpárosokat ért halálos balesetek kockázata, továbbá vállalják, hogy infrastrukturális beruházásokat hajtanak végre, projekteket indítanak a kerékpározás népszerűsítésére, valamint fejlesztik a kerékpáros turizmust településükön.
A Brüsszeli Chartához eddig többek között Brüsszel, Milánó, München, Sevilla, Edinburgh, Brabantstad, Toulouse, Bordeaux, Gdansk és Temesvár csatlakozott.
Mint az aláírást követő beszélgetésből kiderült, Szarvasnak és Békésnek az első követelménnyel nem kell majd sokat bajlódna, hiszen Szarvason - a várost átszelő 44-es főút forgalmát leszámítva - már most mintegy 60 százalékos a kerékpárosok forgalmi részaránya, Békésen pedig egy felmérés szerint a lakosság ugyanekkora hányada rendszeresen használja biciklijét.
A két város képviselői egyúttal átadták Csepi Lajos szakállamtitkárnak településük pályázatát a KHEM és a zöldtárca által kiírt Kerékpárosbarát Település pályázatra is, melynek leadási határidejét - a vele együtt meghirdetett Kerékpárosbarát Munkahely pályázattal együtt - nemrég 2009. november 30-ig meghosszabbították.
Kötelező: nem lehet trükközni az üzembentartóval
Kétezer P+R parkolóhely épül Budapesten és környékén
Nem kell többé izzókészlet
MTI