Naszvadi Györggyel, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárával fog ma tárgyalni Tarlós István főpolgármester a BKV finanszírozási problémáiról. "Nem szeretnék senkit riogatni, de tényleg előfordulhat, hogy ha nem lesz közös erővel a finanszírozásban újabb beavatkozás, akkor hamarosan eljön az az idő, mikor egyik reggel bent kell maradnia a buszoknak és a villamosoknak a remizben. Én ezt nem szeretném" - jelentette ki Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában.
A főpolgármester szerint jelenleg egy ötmilliárdos hitel állami garanciájának a meghosszabbítására, valamint még idén egy újabb hatmilliárdos tőkeinjekcióra lenne szükség. Ahhoz pedig, hogy a társaság hosszú távon finanszírozható legyen, a többi között dugódíjat kell bevezetni.
"A dugódíj bevezetéséhez szükséges támogató levél ott van a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban körülbelül fél éve. Biztos vagyok benne, hogy a miniszter úr hamarosan alá fogja írni" - mondta.
Tarlós István szerint a BKV járművek állapota miatt a fejlesztési minisztériumnak zöld utat kell adnia a főváros járművásárlási terveinek. "Az autóbuszok kigyulladnak, a trolik ráznak. A 118 milliárdos uniós támogatással lebonyolítandó fővárosi villamos- és troli tendernek zöld utat kell kapnia, mert a budapestieknek lehetetlen lesz elmagyarázni, ha nem így történik" - figyelmeztetett Tarlós az InfoRádióban.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ellenérvére, hogy a 118 milliárd forintos forrásigény helyett csupán 98 milliárd forint a városi és elővárosi közlekedésre fordítható szabad keret, a főpolgármester azt mondta: információi szerint más területen van 502 milliárd forintnyi forrás, amelyet át lehetne csoportosítani ebbe a fejezetbe.
Privátbankár