Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak, a magas dízelolaj- és benzinár a vállalkozásokat is komolyan érinti - olvasható a KBC közleményében
Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag-beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti. A KBC Autolease szakértője ismerteti a céges autóparkoknál alkalmazott lépéseket - olvasható a KBC Autolease szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Egy gépkocsi üzemeltetési költségei között jellemzően az első helyen szerepelnek az üzemanyag beszerzésre fordított kiadások. Logikusnak tűnő lépés, hogy a cégek ezt a költségelemet szigorúbb ellenőrzés alá vetik. A KBC Autolease ügyfélkörében részben a gazdasági válság, részben a növekvő üzemanyagárak miatt jelentősen megnőtt az autóhasználat korlátozása.
„Vannak azonban ésszerű korlátai az ilyen típusú költségvisszafogásnak, hiszen egy idő után a működést kockáztathatja, ha egy-egy munkatárs bizonyos kilométerhatár felett nem használhatja a céges autót. Ügyfeleink a kilométer-korlátozások mellett kevésbé drasztikus, és hosszabb távon is költségcsökkentést eredményező lépéseket tesznek: alaposabban átgondolják, milyen autótípusokat szerezzenek be, és élnek a központi üzemanyag-beszerzés, a benzinkártya adta lehetőségekkel” – mondja Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.
„A céges autókhoz a vállalkozások jellemzően az üzemanyagkártya szolgáltatást is igénybe veszik. Ez több ponton is megtakarítást jelenthet számukra. Egyrészt a flottakezelő cégek a benzinkúthálózatokkal kötött megállapodásaik révén olcsóbban juthatnak az üzemanyaghoz, és ennek előnyét a flottakezelést igénybe vevő vállalkozások élvezhetik. Másrészt az üzemanyagköltség később jelenik meg a számlájukon, hiszen mind az üzemanyag társaságok, mind a flottakezelők utólag számlázzák ezeket a tételeket, és ez bizonyos időszakokban likviditási szempontból is komoly előnyt jelenthet. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a benzinkártyákhoz kapcsolódó, havi szinten elkészített üzemanyagriportok segíthetnek a túlfogyasztások kiszűrésében, vagy az emelt teljesítményű üzemanyagok használatának optimalizálásában, amivel újabb megtakarításokat érhetnek el a cégek”– részletezi a lehetőségeket a KBC Autolease szakértője.
Megfigyelhető egy olyan tendencia is, hogy a vállalkozások növekvő érdeklődést mutatnak a kisebb fogyasztású benzines vagy a dízel meghajtású gépjárművek iránt. Míg korábban a céges autók esetén ritkán mentek 2000 ccm teljesítmény alá, ma már gyakori, hogy 1300-1400 ccm hengerűrtartalmú autókra is ajánlatot kérnek a céges autópark összeállításakor. Mind a dízel-, mind a benzinüzemű kategóriában egyre több gyártó jelenik meg a piacon olyan kis hengerűrtartalmú turbómotorokkal, amelyek teljesítménye megfelel a vállalati autók körében korábban népszerű 1.6 literes benzines típusoknak, fogyasztásuk azonban jelentősen alacsonyabb. A vállalati szférában nem jellemző ugyanakkor a gázüzemű autók iránti kereslet növekedése.
Már-már megszokott jelenség az országhatár mentén a benzinturizmus. A KBC Autolease tapasztalatai szerint a költségcsökkentésnek ezt a formáját legfeljebb a határok közelében működő mikro- és kisvállalkozások alkalmazzák.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár