A cseheknek már nem kell Skoda
Tavaly rekordot döntöttek a Skoda eladásai, ami jórészt a külföldi kereslet megugrásának köszönhető, mert otthon visszaestek az eladások.
A Skoda Auto értékesítési igazgatójának közlése szerint a társaság tavaly 684.226 autót értékesített, 1,4 százalékkal többet, mint 2008-ban, elsősorban a németországi és kínai eladások növekedésének köszönhetően.
Belföldön 2,6 százalékkal 56.504-re esett vissza a forgalom. Egyedül Németországban 57 százalékkal több autót tudott eladni tavaly a Skoda, de nőttek más nyugat-európai országok megrendelései is a régi autók lecserélésére indított állami támogatási programoknak köszönhetően. A Kínai export növekedése is meghaladta az 50 százalékot.
A Daciát is inkább külföldön keresik
A Dacia-Renault összesen 310 ezer gépkocsit adott el 2009-ben, 20,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Romániában viszont 50,5 százalékkal 41.862-re csökkentek eladásai 84.709-ről - közölte a vállalat kereskedelmi igazgatója Fabrice Cambolive egy sajtókonferencián Bukarestben.
A Dacia-Renault még a csökkenő hazai értékesítések mellett is megőrizte vezető pozícióját a belföldi piacon: részesedése 28,9 százalékos volt 2009-ben, 1,5 százalékponttal magasabb a 2008-asnál.
francia-román vállalat 270 ezer autót értékesített tavaly külföldön, ebből 200 ezret Nyugat-Európában. A legtöbb Dacia gépkocsi Németországban kelt el (84.937), majd sorrendben Franciaország (65.556) és Olaszország (21.739) következett. A negyedik helyen Algéria (17.327), az ötödiken Törökország (9.727) áll. A legkevesebb autót Szerbiában adták el, 3 ezret.
A francia "Que Choisir?" magazin által felállított megbízhatósági listán a Dacia a harmadik helyet érdemelte ki 2009-ben Franciaországban a Daihatsu és a Lexus mögött. A karbantartási költségek tekintetében pedig a Dacia listavezető lett mindössze évi 130 eurós költséggel.
MTI