A digitalizáció fellendíti a médiaipart is
A PwC 2010-2014-es szórakoztató- és médiaipari trendeket vizsgáló kiadványa szerint a jövő évtől a „megaiparág” összesített árbevétele 6,2 százalékkal bővül évente, így a 2009-es 3,2 milliárdról 2014-re 4,3 milliárd dollárra nőhet. Az iparágat a világban uralkodó trendhez hasonlóan Magyarországon is a digitalizáció húzza.
A könyvvizsgáló cég szerint míg 2009-ben az internet, a televízió és a nyomtatott sajtótermékek szívták fel a médiapiaci hirdetések 75 százalékát Magyarországon, 2014-ben - főként az internet térnyerésének köszönhetően - várhatóan már a 80 százalékát fedik majd le.
Magyarországon 2014-re a digitális piacból származó árbevétel (internetpiac, mobilpiac, televízióhoz, sajtóhoz kapcsolódó online-hirdetések, előfizetések) aránya eléri a 37 százalékot. A teljes magyar médiapiac 2009 és 2014 közötti bővülésének 69 százaléka az internetpiacon valósul meg, globális szinten ez az arány 43 százalék.
MTI, Napi Gazdaság, Világgazdaság