.jpg)
Niklai Ákos ismertetése szerint az idén a beutazó turizmus stagnálására, esetleg csökkenésére számítanak Magyarországon. A korábbiakhoz képest is megnő a jelentősége az ár/érték aránynak, a szolgáltatások magas színvonalának és a kreativitásnak is. Hozzátette, hogy emelkedik a buszos utazások szerepe, ezért a terveik között szerepel egy buszos marketing alap létrehozása.
Egy felmérésre hivatkozva az elnök elmondta: a magyar háztartások 31,9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy biztosan befolyásolja utazását a gazdasági válság, 30,5 százalékuk pedig azt mondta, hogy valószínűleg hatással lesz döntésére. A válaszadók 74 százaléka pedig úgy vélekedett, hogy kevesebb pénzt fordít az utazására, mint korábban.
Niklai Ákos felhívta a figyelmet arra is, hogy a magas euró/forint árfolyam okozta hátrányból előnyt lehet kovácsolni, mivel a beutazás szempontjából ennek kedvező hatása lehet. Hozzátette, hogy az MT Zrt. bécsi külképviseleti irodája jelentős promóciót indított.
A társaság korábbi közlése szerint a Bank Austria április 2-án publikálta friss számításából kiderül, hogy az osztrákok kedvelt úti céljai közül Magyarországon ér a legtöbbet az euró: 100 euró 65 százalékkal nagyobb vásárlóerőt képvisel Magyarországon, mint Ausztriában. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete márciusban megkezdte a "Verdoppeltes Urlaubsbudget" (Nálunk pénze duplán számít) kampányát, amely az euró igen magas magyarországi vásárlóértékét állítja fókuszba.
Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár kiemelte, hogy bár az európai utazók szokásai várhatóan átalakulnak a válság miatt, így elhalasztják az éves második, harmadik utazásaikat, a "fő utazásukat" azonban igyekeznek megvalósítani.
Pangás a szállodákban: üres a szobák kétharmada
A "Zimmer Frei" visszatér a Balatonhoz
Több pénzt hoztak a turisták
Az áfa-emelés 18 milliárdot vesz el a turizmustól
MTI