A napokban a magyar-ukrán határ magyar oldalán azért torlódtak fel a kamionok, mivel Lengyelország és Ukrajna nem tudott megállapodni a közlekedési engedélyek kontingensében, ezért a forgalom egy része a szlovák és a magyar határra terelődött át. Ezt tetézte az ukrán szigorított vámellenőrzés, amelyre a nemzetközi TIR egyezmény indokolt esetben lehetőséget ad, de most elmaradt az indoklás - mondta a főtitkár.
A kamionok vezetői - alapesetben - kétszer 4,5 órát, azaz 9 órát vezethetnek, majd 11 órás pihenőidőt kell tartaniuk. Ez az, ami nem tartható be a határ előtti torlódásban, hiszen ha kiáll a sofőr, nyomban megelőzik, és soha nem ér át a másik országba.
Ilyenkor azt teszik, hogy a hagyományos menetíró készülék korongjára ráírják a munkaidő túllépés okát, illetve az elektronikus készüléknél a kiprintelt lapra vezetik rá az okot. Ennek ellenére megsértik a formális előírást, tehát a hatóság jóindulatán múlik a szankció elmaradása - tette hozzá Karmos Gábor.
MTI