A Duna-partra terelhetik a villamosokat
A 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri felszíni munkálatainak részeként rövidesen megkezdik a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának összekötését - tudta meg az MTI. Lakos Imre , a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának elnöke, aki a XI. kerület egyik (SZDSZ-es) alpolgármestere is, az MTI-nek elmondta, hogy a Villányi úti és a Fehérvári úti villamosok pályájának várhatóan ez év végéig megvalósuló összekötése egyelőre csak "fizikai lehetőséget" teremt arra, hogy a 61-es villamos a Moszkva tértől Albertfalváig járjon.
Fővárosi képviselők elmondták azt is, hogy legkorábban csak három év múlva, a metró átadása után járna villamos a Villányi út és a Fehérvári út között. A metró átadása után ugyanis ritkíthatják a Fehérvári úton közlekedő villamosokat. Jelenleg olyan sűrű a villamosforgalom a Fehérvári úton, hogy ott újabb villamost, a 61-est semmiképpen nem tudnák átvezetni.
A Gellért tértől a tervek szerint úgy építenének új villamosvonalat, hogy a Batthyány tér felől érkező 19-es, vagy a Deák tér felől közlekedő 47-es, -49-es a Duna partján tudjon tovább haladni, előbb a Petőfi hídig, majd a Lágymányosi hídig, végül pedig a Budafoki útig. A Műegyetem rakparton haladó villamosok pályája alá egyébként a fővárosi önkormányzat megbízásából nagy befogadó képességű mélygarázst építenek a metró átadásáig - jegyezték meg a képviselők.
Fél évet csúsznak a metrószerelvények
Júliusban kiderül, felújítják-e a Thököly utat
Cáfol a DBR: csak közepesen drága a metró
MTI