A comScore piackutató adatai szerint a Facebook amerikai látogatóinak száma tavaly decemberben elérte a rekordnak számító 112 milliót, miközben a rivális MySpace-re 57 millió, a Twitterre pedig 20 millió felhasználó jelentkezett be az év utolsó hónapján. A Facebook 350 millió felhasználóval közel áll ahhoz, hogy a mindennapi élet nélkülözhetetlen és meghatározó technológiájává váljon.
A legnépszerűbb közösségi portál felhasználói decemberben ráadásul sokkal több időt, átlagosan 246,9 percet töltöttek online, míg a MySpace tagjai 112,7 percet a twitterezők pedig 24,3 percet voltak bejelentkezve.
"A felhasználók növekedésével a portál eljutott arra a szintre, amelyen már a felhasználók között létrejött kapcsolatok is elegendőek ahhoz, hogy többet veszíthetnek azok, akik törlik magukat a hálózatból" - mondta Andrew Lipsman, a comScore vezetője, hozzátéve, hogy a Facebook bizonyos szempontból elérte azt a kritikus tömeget, amelytől már nehéz lenne szabadulni.
Szkeptikusok szerint azonban hasonló volt a helyzet néhány évvel ezelőtt a MySpace esetében is, amikor is csak alig lehetett találni olyan tinédzsert, akinek ne lett volna MySpace profilja. A MySpace viszont népszerűsége ellenére sem érte el azt a nemzetközi figyelmet, amelyet az eleinte csak diákoknak szánt Facebooknak sikerült kivívnia.
Internetháború: Kína nem kér Amerikából
A hálózat csapdájában: csüngünk a neten
MTI