.jpg)
Persze még bőven messze vagyunk valami ideális helyzettől, de úgy tűnik, a két kellemetlen újdonság, a zéró tolerancia és az objektív felelősség működik az utakon. És mint olyan hosszú ideje balesetmentesen közlekedő, akinek most is sokszor van utasa a babaülésben, azt mondom, igen, ha van bármi lehetőség arra, hogy a magyar utak legyenek kevésbé veszélyesek, akkor ezeket a lehetőségeket igenis ki kell használni.
A magyar átlagautós egyelőre infantilis a közlekedési helyzet érettséget követelő állapotaival szemben. Vagy szándékosan tapos, vagy nem figyel a sebességére, nem tud úrrá lenni azon a belső feszültségen, ami akkor gerjed benne, ha azt látja, hogy esetleg valaki más három másodperces előnyt szerez vele szemben, és ő is érvényesíteni akarja a három másodperces nyereségét, kíméletlen, nem törődik mások érdekeivel, idegesíti, ha meg kell adnia az elsőbbséget mondjuk egy jobbkezes helyzetben, idegesíti, ha a sokmillióért megvett autójával nem tud úgy repeszteni, ahogy azt kamaszkori álmaiban képzelte.
Korábbi jegyzetek: All inclusive: drága önbecsapás Vastagabb kenyér? A székely átlát a szitán Még néhány emelés, és leszállunk a gázpedálról |
Amikor egy autós elgázol a zebrán egy kismamát babakocsival, akkor persze fel van háborodva a közvélemény. Én nem tartom nagy bajnak, ha az ilyen típusú vezetőket már akkor megtalálják, megbüntetik, esetleg kivonják a forgalomból, amikor még nem öltek, csak durván szabálytalankodtak. Lehet itt mindenféle jogi érvet felhozni pro és kontra, a lényeg, hogy vagy segítjük a rendőröket, akik a jelek szerint megpróbálnak végre valami komolyat lépni az utak biztonságáért, vagy nem.
Egyébként maga az, ahogy sokan fogadják az intézkedéseket, bizonyítja, hogy szükség van rájuk. Ahogy felzúdultak a tisztes hivatások a teljes alkoholtilalom miatt, ami persze eddig is volt, csak nem párosult jogsiugrasztó szigorral, vagy ahogy most próbálkoznak egyes autósok az objektív felelősség kijátszásával úgymond elvesztett rendszámtáblák és sötétre fóliázott szélvédők révén, az elég pontos jele annak, hogy kell a szigor, mert az autós társadalom jelentős része most is fontosabbnak tartja a mindenféle trükközést, mint azt az egyszerű megoldást, hogy úgy általában szabályosan vezessen. Amikor egy patinás szervezet ezt az infantilis magatartást támogatja, az meg különösen szomorú képet fest a magyar autóstársadalom állapotáról.
Márványi Péter jegyzete
Fellázadt az autóklub: törvényt sért a felelősség?
Bevált a rendőri szigor: sokkal kevesebb halál az utakon
.Mostantól nincs kibúvó: nem számít, ki vezetett