Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója, aki egyben a megvásárlás óta az amerikai Chryslert is vezeti, "házon belül" igyekszik megoldani a gyártást. A Fiat maga is versenyben volt a kanadai-osztrák Magna ellen az Opel megvásárlásáért, és a General Motors, valamint az Opel erős konkurenseként kívánja pozícionálni magát a jövőben is.
Sergio Marchionne az eddig a Magna által gyártott Chrysler modelleket ezentúl egy nemrégiben megvásárolt és modernizálandó olaszországi üzemben kívánja tovább gyártani - írja a Wall Street Journal (WSJ) online kiadása. A lépés nagy csapás lenne az orosz partnerével az Opel átvételére készülő Magna számára. Egyes értesülések szerint a Volkswagen (VW) is fontolgatja, hogy visszavonja a Magnának adott megrendeléseket. A Magna nem kommentálta az értesüléseket, a Fiat pedig nem foglalt állást a témában.
Méregdrága lett az egyedi rendszám |
Jönnek az új KRESZ-táblák |
Szakértők szerint nem lehet kizárni az Opel-Magna szövetség gyengülésének lehetőségét sem, mivel más autógyártók is rossz szemmel nézik az üzletet, és a VW-hez hasonlóan megrendelések felmondását helyezték kilátásba.
A Fiat az újonnan megvásárolt olaszországi üzemét a WSJ-Online értesülése szerint 3 év alatt 150 millió eurós beruházással tervezi bővíteni. A Bertone karosszériákat gyártó üzem évi 70 ezres gyártó kapacitással rendelkezik.
A Chrysler európai forgalma jelentős mértékben visszaesett az utóbbi időben. Az idei első nyolc hónapban mindössze 38 ezer autót adott el, 47 százalékkal kevesebbet mint a tavalyi év azonos periódusban, amivel a válság legnagyobb vesztese lett Európában az összes autógyártó között.
Új Infinitik Magyarországon - képek
Veszélyben a toyotások: beragad a gázpedál
Elsejétől olcsóbb az autópálya-matrica
A Sberbank az oroszoknak adja el Opel-részét?
MTI, Privátbankár