A foci miatt vettünk annyi lapostévét
"Ez a dinamikus növekedés nemcsak a plazma és LCD tévék iránti kereslet természetes növekedésének köszönhető, hanem a labdarúgó EB-nek és a nyári olimpiának is" - mondta a szakember hozzátéve, hogy sokan a két sportesemény miatt döntöttek úgy, hogy lecserélik hagyományos tévéjüket korszerűbb, nagyobb képernyőre. Az idei évben - a gazdasági recesszió ellenére is - globális szinten körülbelül 16 százalékos növekedést várnak ez elemzők - ismertette a termékmenedzser.
A teljes televízió piacnak mintegy 15 százaléka plazma, illetve 85 százaléka LCD tévékből tevődik össze. Az LCD-k dominanciája annak tudható be, hogy az LCD tévéket sokkal többféle és kisebb méretekben is gyártják, amelyek így olcsóbbak is - vagyis a gyártók többet adnak el belőle. A Full HD felbontású panellel rendelkező televíziók értékesítése dinamikusan nő, 16 százalék körüli mértékben.
A Panasonic a síkképernyős tévék piacán 2007-ről 2008-ra növelni tudta részesedését 14,1 százalékra, és így a magyarországi piacon a harmadik. A plazma tévék esetében azonban a Panasonic uralja a piacot közel 50 százalékos részesedéssel.
Kell-e még a plazmatévé a magyarnak?
Megtöri a plazmatévéket a válság
MTI