A másik oldalon a költségszintet időben és sikeresen leszorító, illetve a már eleve olcsón működő cégek állnak, és várhatóan közülük kerülnek ki ebben a szektorban a holnap nyertesei.
A légtér zárlata a Saxo elemzőinek véleménye szerint konszolidációs hullámot indíthat el Európa légitársaságai között. Egyes társaságok hitelezőik nyomására szövetségekbe való belépésre kényszerülhetnek, noha ilyesmivel a zárlat előtt nem számoltak. Mire a konszolidációs hullám végigsöpör Európán, a néhány fapados mellett aligha 3-4 jelentős játékos marad. Közülük három ma is ismert: a Lufthansa, a KLM-Air France és a BA-Iberia, akihez talán egy negyedik is csatlakozhat. A ma még szárnyaló jegyárakkal dolgozó regionális légitársaságokat egyetlen kézenfekvő ok miatt fogja a konkurencia kiszorítani: a fapados társaságok az alacsonyabb költségszint miatt egyszerűen versenyképesebbek.
Mivel még létezik az a piaci szegmens, amelynek a kényelem rövid repülőúton is számít, a regionális szereplőket a 3-4 jelentős légitársaság beolvaszthatja, vagy akár részlegesen át is veheti. Arra is számítani lehet, hogy a 3-4 vezető társaság egy-egy fapadost is felvásárol, hogy az összes ügyfelet egy márkanév alatt tudja kiszolgálni, ahogy az manapság az autóiparban szokás. Vegyük például a Volkswagent: a VW-től lehet Polót is vásárolni, de aki luxuskocsit akar, ugyanabban a szalonban Bentley-t is vehet - írják a Saxo elemzői.
Európában a légtársaságok már hosszú ideje nem nyereségesek, így a vulkáni tevékenység hatására csupán az következik be, amúgy is elkerülhetetlenül szükséges - olvasható a Saxo Bank kommentárjában.
Megsemmisítő csapás volt a légtérzár
A vulkán befűthet a turizmusnak és az olajáraknak
Jön a hamu, de a magyar légteret nem zárják le
Hogyan biztosítsuk magunkat vulkánkitörés esetére?
Nagyobb veszteség a légtérzár, mint 9/11?
Privátbankár