A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok (leafletek) piacát. A legnagyobb hirdetők évek óta, így 2007-ben is a több kategóriában érdekelt multinacionális gyártók és forgalmazók voltak. A beszállítók terén a hirdetések számát tekintve az élen nem történt változás, azonban a 2007-es év már az egyik áruházlánc sajátmárkás termékeinek második helyezését hozta - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A saját márkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat az akciós kiadványokban és a boltokban egyaránt - állapítják meg. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek kategóriájában a legerőteljesebb.
Lejárt termékek, téves árak: résen van a magyar |
A vegyi áruk terén a fokozott hirdetési versenybe a hipermarket (7929 db) és a drogéria (7873 db) mellett a cash & carry (7922 db) is beszállt. A vegyesboltok (5264 db) jelentősen lemaradva a negyedik helyet szerezték meg, és az összeállítás szerint megállapíthatjuk, hogy sem a diszkontokban (2240 db), sem a szupermarketekben (1491 db) nem ez a leghangsúlyosabb kategória.
Édesszájúak vagyunk |
Az elektromos áruk kategóriáján belül legnagyobb arányban háztartási elektromos cikkeket népszerűsítettek összesen 15576 db terméket hirdettek ebben a kategóriában. Ezt követi a szórakoztató elektronika közel 11000 db hirdetéssel. Érdekes módon 2008 I. félévében sem sikerült a szórakoztató elektronikának átvenni az első helyet, pedig az előrejelzések alapján várható volt némi fellendülés a labdarúgó Európa Bajnokságnak köszönhetően, de ez hirdetési számokban nem mutatkozott meg - állapítják meg.
A barkácsáruk esetében a kert, növények (10426 db termék), valamint az építkezés (10226 db) kategória emelkedik ki. Ez a közlemény szerint azért érdekes, mert mindkét árucsoportban szezonális termékek szerepelnek, melyeket leggyakrabban szezonális kiadványokban hirdetnek. E kategóriák mégis kétszer akkora mennyiségben jelennek meg az akciós újságok hasábjain, mint a többi alkategória.
Úgy tűnik, idén elmarad a karácsony
Fütyülünk a válságra: nem bírjuk vásárlás nélkül
Nincs jövője a kisboltoknak
A márkáról nem mondunk le
Tea-biznisz: a fekete filteres a király
Már a magyarokat is érdekli, mit esznek
54 ezerből ruházkodik egy család
Nem csak az ár, az érték is fontos már
Kevesebb, de jobb bort veszünk
Fogyóban a kávéfőzési kedv
Fordulat a drogéria-piacon
Privátbankár