.jpg)
Az átlagok mögött sokféle különbség rejlik. Értékben is, mennyiségben is nőtt 2009. február-2010. januárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, például a sajt, ásványvíz, margarin, túró és jégkrém kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül.
Kiemelkedően emelkedett a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 26, értékben 17 százalékkal. Az energia- és sportital éves piacának mérete immár meghaladja a 12 milliárd forintot. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például savanyú uborkánál és desszert szósznál.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória - értékben mért - kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése százalékban
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 32-ről 33 százalékra nőtt. Ezt az 1 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória közül a tíz legnagyobb forgalmú termékcsoport bolti eladásának növekedése 2009. február-2010. januárban, az előző hasonló időszakhoz képest. Értéket tekintve, százalékban.
A hipermarket piaci részesedése stabilan 31 százalék. Változatlan a 201-400, és a hagyományos 51-200 négyzetméteres boltok 9, illetve 18 százalékos mutatója.
Hosszabbítás: magyar földet magyar embernek
Zöld háztartási gépeket a magyaroknak!
Egyre többen figyelünk az árucikkek származására
Tavaszi bevásárlás: intézze online akciókkal
Privátbankár