A médiaügynökségek sem tudják még, hogyan tovább a rádiós piacon. Ami biztos, hogy november 18-ig kiszámítható a hirdetők költése.
A Kreatív által megkérdezett médiaügynökségi szakemberek szerint a jövőbeni történések nagyban függnek attól, hogy a nyertes cégek mikor és milyen formában nyilvánulnak meg az ügynökségek és a hirdetők felé szándékaikkal kapcsolatban.
Az első lehetséges verzió szerint minden zavartalanul folytatódik tovább hirdetői szemszögből. Ez akkor történne így, ha az új rádiók már az indulásra kész programstruktúrával és csapattal állnának ki, és addigra már sikerült volna végigjárni az összes ügynökséget, hogy prezentálják elképzeléseiket.
Egy második, ennél reálisabb változat szerint a mostani helyzet bizonytalanságot szül a hirdetők körében, és és akár el is pártolhatnak az országos frekvenciáktól. Ebben az esetben három lehetőségük van: vagy átviszik a rádióra tervezett büdzséiket más adókra (amivel elsősorban a Juventus és a Rádió1 járhatna jól), vagy pedig más médiatípusban költik el ezeket a pénzeket. A médiapiac szempontjából legrosszabb lehetőség az lenne, ha a hirdetők úgy döntenének, hogy egyáltalán nem költik el ezeket a pénzeket.
A döntés az elkövetkező napokban születhet meg, az ügynökségek még konzultálnak ügyfeleikkel, hogy azok hogyan döntenek.
MDF: egy rádiót kapott a Fidesz, egyet az MSZP
Mi lesz majd az új rádiók neve?
Vesztett a Danubius és a Sláger
Privátbankár