A horvátoknak megérte autópályát építeni
Az Isztriai-félszigetet kivéve nőtt a horvát koncessziós autópályák forgalma és bevétele, miközben a külföldi látogatók kevesebben vannak.
A leghosszabb - a magyar és a szerb határtól a főváros, valamint onnan Dalmácia felé tartó - pályaszakaszokat üzemeltető állami HAC közlése szerint július harmadik hétvégéjén, három nap alatt 4,37 százalékkal több jármű vette igénybe a sztrádákat, mint a tavalyi hasonló időszakban. A közel 483 ezer fizető járműnek köszönhetően nettó áron kevéssel több mint 5 százalékkal 21,07 millió kunára (783,8 millió forint) emelkedett a díjbevétel.
Mi viszont kerüljük a sztrádát: Csökkent az autópályáink forgalma |
A Fiume (Rijeka) és Zágráb közötti autópályát üzemeltető ARZ adatai szerint náluk 6 százalékkal nőtt a forgalom, a három nap alatt 201 ezer járműre. Az ARZ kezelésében lévő, Krk-szigetet a szárazfölddel összekötő hídon 4,25 százalékkal nőtt a forgalom, de az isztriai Rupánál már 0,7 százalékos forgalomcsökkenést tapasztaltak.
Szintén a forgalom visszaeséséről számolt be az Isztriai-félszigetet átszelő autóutat működtető Bina-Istra társaság. Az elmúlt hétvégén 5,9 százalékkal kisebb járműforgalmat regisztrált az Ucka-alagútnál, ahol a bevétel 6,9 százalékkal csökkent. A Mirna folyónál lévő fizetőkapunál 5,7 százalékos csökkentést tapasztaltak, ami 6,6 százalékkal mérsékelte a társaság bevételét a tavalyi július közepi adatokhoz képest. Az adatokat a horvát tengeri, közlekedési és infrastrukturális minisztériumban összesítették és közölték.
Az autópályák forgalma és bevétele annak ellenére nőtt, hogy az elmúlt hét végi három nap alatt mintegy 15 százalékkal kevesebben érkeztek Horvátországba. A múlt héten péntektől vasárnapig tartó időszakban 1,154 millió utas - közülük 912 ezer külföldi - lépett be az ország területére, ez összesen 162 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, a horvát határrendészet jelentése szerint.
Estére talán lemehet a 10 km-es dugó az M3-ason
Megúszhatjuk a készpénzezést az autópályákon
MTI