A tervek összhangban állnak a Skoda idei első féléves értékesítési adataival, amelyek szerint 2008 első félévében a márka eladása 17,9 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest, összesen 366.686 darab járművet adtak el. Tavaly egész évben a Skoda 14,5 százalékos növekedésről számolt be, 2007-ben 630.032 darab gépkocsit értékesítettek.
A legjelentősebben Oroszországban bővült az értékesítés 2008. első félévében, megközelítette a 84 százalékot, de több mint 50 százalékos volt Ukrajnában is. Kelet-Európában 40 százalékkal nőttek az eladások. Magyarországon a Skoda az idei év első félévében a piac 1,4 százalékos visszaesése mellett 6.038 járművet adott el, egy évvel korábban még 7.200-at. Az idei terv 14-15 ezer darab.
A német BMW autógyár 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál. Már az első negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal. |
Az ismertség növelése érdekében a Skoda nemzetközi szponzorálási stratégiája szerint nagy tömegeket megmozgató rendezvényeket támogat. Így legnagyobb beruházása a Jégkorong világbajnokság, a Kerékpár világbajnokság, valamint a Tour de France kerékpárverseny.
Magyarországon a nemzetközi trendnek megfelelően szintén a jégkorong, továbbá a Magyar Golf Szövetség élvezi a Skoda támogatását, de szerződésük van egyebek között az Operaházzal is.
MÁV biztosító: aki fizet, megtarthatja bónuszát
Nyomás tankolni!
Ingyen benzin az orosz kiasutók mellé
Az MO-áson is mérni fognak
Külföldre, autóval: mire kell figyelni?
MTI