Először fordult elő, hogy januártól június végéig több mint négymillió látogató - üzletember és turista - kereste fel a Felkelő Nap országát. A sikerben nagy szerepe volt a külföldön megrendezett Az úti cél Japán című promóciós kampányoknak, az egyes tartományok tematikus - művészeti, hagyományőrző, manga, animációs film - rendezvénysorozatainak és nem utolsósorban a japán fizetőeszköz, a jen gyengeségének a külföldi valutákkal szemben.
A látogatók sorában a dél-koreaiak álltak az élen, 1,32 milliónyian érkeztek a félsziget déli részéről (+8,1 százalék), őket a tajvaniak követték (723 ezer fő, +6,9 százalék), nyomukban a kínai szárazföldről érkezett vendégekkel (499 ezer fő, +15 százalék). Ázsián kívülről az amerikaiak jöttek a legtöbben (401 ezer fő - ez félszázalékos csökkenés), őket a britek követték (104 ezer fő, -2,7 százalék), majd a kanadaiak (86 ezer fő, +9,4 százalék).
Japán 10 millió látogatót szeretne fogadni 2010-ben. |
Külföldre, autóval: mire kell figyelni?
A kutya sem megy egycsillagos szállodába
Ágyba dugnak a kínaiak - vagy így, vagy úgy
Pangás a Balatonon
A turisták nyugalmára is figyelnek a rendőrök
MTI